هفته فرهنگی همدان در بنیاد ایران شناسی کشور برگزار می‌شود

رئیس بنیاد ایران شناسی در جلسه و دیدار با استاندارد همدان گفت: ترویج ارزشهای ملی دینی و آئینی یک اصل در بنیاد ایرانشناسی است و بزودی هفته فرهنگی همدان در بنیاد ایران شناسی کشور برپا می‌‍شود.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محمد حسین  رجبی دوانی ظهر 5آذر در دیدار با استاندار همدان گفت:  خوشبختانه باحضور افراد نخبه، دانشمند و ارزشی در بنیاد ایران شناسی،  طرح،  برنامه و ایده های بسیار خوبی را داشته و در تلاش برای بالفعل  کردن آن هستیم. 

رئیس بنیاد ایران‌شناسی کشور افزود: ایجاد نمایشگاه و گنجینه ادوار تاریخی ایران از بزرگترین پروژه های در حال انجام در بنیاد است. 

رجبی دوانی گفت:  شعبه بنیاد همدان یکی از شعبه های برتر کشور بوده و قطعا در معرفی افتخارات استان در سطح ملی و بین المللی نقش بسیار پر رنگی داشته است. 

استاندار همدان نیز در این جلسه با اعلام اینکه همدان اولین تمدن شهری  در ایران باستان است که بنا نهاده شده، افزود: نهاد و سرشت پاک هر ایرانی که هیچگاه بت پرست نبوده و ثنا گوی خدای یکتا بوده اند مایه مباهات است.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: در کنار بنیاد ایران شناسی در معرفی آداب و سنن و تاریخ این دیار کهن همه دستگاههای متولی نیز باید  پای کار باشند 

استاندار همدان گفت:  هویدا و آشکار کردن این سبقه  تاریخی پایتخت تاریخ و تمدن  بر ما واجب است و بنیاد ایران شناسی دراین راستا میتواند بسیار تاثیر گذار باشد. 

در پایان این جلسه مقرر شد ضمن همکاری در چاپ کتاب چند جلدی روزشمار همدان نوشته فرهاد فرزانه با همکاری بنیاد ایران شناسی کشور،  جلسه ای با حضور نخبگان استان در بنیاد ایران شناسی برگزار و هفته فرهنگی همدان نیز در این بنیاد برگزار گردد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090600282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha