تحریر دانشنامه علمای استان همدان

رئیس بنیاد ایران شناسی کشور گفت: همدان شهر علم و تمدن و فرهنگ است و شناسایی و شناساندن عظمت و اقتدار ایران اسلامی این دیار کهن بر عهده این نهاد است که باید در بین دانش اموزان و دانشجویان با هویت ملی خود بیشتر آشنا شوند.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محمد حسین رجبی دوانی، روزگذشته ۵آذر، در دیدار با امام جمعه همدان  گفت: کار ایران شناسی در تمام دوران و رسیدن به اهداف اساس نامه ای این بنیاد از اولویت‌های اصلی است و با توجه به اینکه ایران دارای قدیمی‌ترین تمدن باستان است قرارگاه هویت ملی ایرانی اسلامی در این بنیاد تشکیل شده است.

او گفت: در ۱۹ استان دفتر و شعبه ایران شناسی دایر است و تنها استانی که دو شعبه دارد همدان به مرکزیت همدان و شهرستان نهاوند است.

رجبی دوانی گفت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده از سوی بخش بین‌الملل این بنیاد در جهان غرب در سال گذشته بیش از ۱۶۴ همایش، نشست و کرسی ایران شناسی برپا شده که اکثریت آن به دنبال کارهای سیاسی بودند و با قوی وارد شدن بنیاد ایران شناسی به فعالیت های پژوهشی و فرهنگی در حوزه ایران شناسی می‌توان گام موثری در شناخت درست از ایران اسلامی و باستان گام برداشت.

آیت الله شعبانی امام جمعه همدان نیز در این دیدار گفت:  همدان تلفیقی از علم و عشق است،  علم بوعلی و عشق باباطاهر و به فرموده رهبر همه ارزش‌های تمدن یک کشور در همدان جمع است.

نماینده ولی فقیه در همدان گفت: کار فرهنگی بدون حمایت قطعاً بی‌ثمر است و با توجه به اینکه آماده سازی طرح پایش تاریخ و فرهنگ استان همدان انجام شده نیازمند حمایت برای نشر و ترویج آن هستیم.

امام جمعه همدان گفت: باید ثمره فعالیت ها و کارهای بنیاد ایران شناسی ملموس باشد و با توجه اینکه شهر همدان شهر پرسابقه‌ای است قطعاً بر پایه همایش‌های ایران شناسی هویت ایرانی اسلامی را در بین جوانان گسترش خواهد داد و با توجه به اینکه همدان با نام پایتخت و تاریخ و تمدن شناخته شده باید اقدامات عملی بر روی انجام شده و نیازمند حمایت و گسترش دانش از گذشتگان به آیندگان هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090600283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha