پایش عملکرد ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان

مشاور وزیر میراث‌فرهنگی در امورایثارگران و معلولان از پایش عملکرد ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان خبر داد.

حمیدرضا زارع بهتاش امروز دوم مهر ماه ۱۴۰۲ در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا، اظهار کرد: براساس رویه دیرینه دبیرخانه شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مبنی بر بازدید ماهیانه از عملکرد ادارات تابعه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در هر استان پیرامون فعالیت در حوزه ایثارگران، پایش عملکرد ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در روزهای پایانی مرداد و اوایل شهریور ماه ۱۴۰۲ هجری شمسی از عملکرد اداراه‌کل استان همدان با حضور دو نفر از کارشناسان این دفتر انجام شد.

او افزود: اولین برنامه اجرایی در همدان با برگزاری نشست با ایثارگران تابعه اداره‌کل در قالب میز خدمت بوده که از چند روز قبل طی فراخوان عمومی برای شهرستان‌های تابعه و با حضور تعداد بیش از ۲۵ نفر از ایثارگران طی دو بخش نشست عمومی و در پایان جلسه در قالب نشست خصوصی از ساعت۸:۳۰ صبح در محل سالن اجتماعت اداره‌کل موصوف برگزار شد و مباحث در راستای پیگیری امورات مربوط به این حوزه در حیطه فعالیت‌های اداری و رفاهی همکاران ایثارگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

زارع بهتاش ادامه داد: دومین نشست این روز با حضور بازرس ویژه دبیرخانه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای بررسی عملکرد اداره‌کل استان درحوزه ایثارگران با حضور مدیرکل، معاون توسعه مدیریت اداره‌کل، رابط حوزه ایثارگران ادارهکل مذکور و نمایندگان این دفتر برگزار شد.

مشاور وزیر میراث‌فرهنگی در امور ایثارگران در خصوص مراسم تجلیل از کارمندان مرتبط با حوزه ایثارگری طی روز دوم سفر نیز افزود: بر مبنای رسالت کاری دفتر امور ایثارگران وزارت و حرکت در مسیر آرمان‌های والای ایثارگران و ارج‌نهادن به جایگاه آنان و به ‌مناسبت گرامی‌داشت آغازهفته دفاع مقدس از تعداد ۴۵ نفر از همکاران ایثارگر و یا اعضای خانواده ایثارگران در محل اداره‌کل تجلیل شد.

او افزود: همچنین به میمنت شروع هفته‌ دفاع مقدس با حضور مشاوران وزرا و نمایندگان آنان در دستگاه‌های اجرایی، جمعی از مسئولان شهری و استانی و خانواده‌های معزز شهدا، مراسم عطرافشانی و گلباران گلزار مطهر شهدا برگزار و شرکت‌کنندگان در این آیین معنوی با قرائت فاتحه و اهدای شاخه‌های گل و غبارروبی قبور مطهر با گلاب، ضمن ادای احترام به روح بلند شهدا بار دیگر با آرمان‌های انقلاب و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

زارع بهتاش در خصوص برگزاری کنگره شهدا نیز گفت: تجلیل و تبیین محتوای وجودی و جوهره اصلی کنگره عظیم شهدا که برگزاری آن به طور معمول در هر استان حدود ۱۰ الی ۱۵ سال زمان می‌برد از بزرگترین و با شکوه‌ترین رویدادهای فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌رود.

او افزود: لذا پس از برگزاری موفق و باشکوه نخستین همایش سرداران، امیران، فرماندهان و هشت هزار شهید استان همدان در آبان ماه سال ۱۳۸۹ هجری شمسی، امسال همدان میزبان یکی از بزرگترین و مهمترین رویدادهای فرهنگی و معنوی با عنوان دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان بوده و برنامه‌های اجرایی دومین کنگره شهدا با رویکرد و راهبردی مردم‌محور استوار شد که باحضور مشاوران وزرا و نمایندگان آنان در دستگاه‌های اجرایی، جمعی از مسئولان شهری و استانی و خانواده‌های معظم شهدا از ساعت ۱۰ الی ۱۳  روز سه‌شنبه مورخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ هجری شمسی در سالن اجتماعات سپاه انصارالحسین (ع) شهرستان همدان برگزار شد.

زارع بهتاش خاطرنشان کرد: در پایان جلسه نهایی و هم‌اندیشی پیرامون برنامه‌ها، طرح‌ها و بررسی مسائل از ساعت ۱۵ همان روز در استانداری همدان با حضوراستاندار، فرماندهان سپاه، مشاوران و نمایندگان وزرا و سازمان‌ها در امور ایثارگران برگزار و پس از جمع‌بندی گزارش و صحبت‌های دبیرهای کمیته‌های منتخب مانند کمیته فرهنگی، حقوقی و... با سخنرانی استاندارهمدان ختم جلسه اعلام شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090600326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha