تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی باعث تسریع در مرمت آثار تاریخی می‌شود

یک سرمایه‌گذار و کارآفرین در استان زنجان گفت: تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی یک اقدام بسیار عالی است که می‌تواند به بازسازی آثار تاریخی سرعت ببخشد.

امیرحسین هشترودی در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به اهمیت تشکیل و تاسیس انجمن خیرین میراث‌فرهنگی گفت: از نظر من تشکیل این انجمن یک اقدام اساسی است که از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شده است.

او با اشاره به علاقه‌مندی خود به حوزه میراث‌فرهنگی و مرمت آثار تاریخی ادامه داد: از مدت‌ها قبل با حوزه میراث‌فرهنگی آشنا شدم و به بررسی برخی از آثار از جمله گنبد سلطانیه پرداختم. در همین حال برخی از بناهای تاریخی که مربوط به اجداد خودمان بوده در زنجان بازسازی کردم و دیگر آثار را نیز مرمت کردم.

او افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد این بودیم که به آثار تاریخی بی‌توجهی شده بود اما اکنون وضعیت بهتر شده و به این آثار توجه می‌شود.

هشترودی ادامه داد: من به خاطر علاقه‌ای که به آثار تاریخی داشتم این آثاررا که از گذشته مانده است بازسازی کردم که به‌عنوان مثال می‌توان به خانه حاج معین‌التجار زنجانی اشاره کرد.

این سرمایه‌گذار و کارآفرین به اهمیت تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: به نظر من تشکیل این انجمن یک کار اساسی و درستی بود که در این وزارتخانه این گام برداشته شده است. این انجمن می‌تواند هر ایرانی را به مسئول صیانت از آثار تاریخی تبدیل کند و تشکیل این انجمن حتما به مرمت و بازسازی آثار تاریخی کمک می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090700387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha