جلسه کمیته مشترک گردشگری سلامت ایلام برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از برگزاری جلسه کمیته مشترک گردشگری سلامت استان با حضور اعضای کمیته خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی امروز شنبه ۱۱ آذرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: جلسه کمیته مشترک گردشگری سلامت با حضور شهریار عباسی معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری ایلام، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل ونمایندگان اداره‌کل اطلاعات، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی با هدف بررسی راهکارهای توسعه گردشگری سلامت با توجه به قابلیت‌های استان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام درابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های دبیرخانه گردشگری سلامت استان که با همکاری دستگاه‌های عضو و بخش خصوصی گردشگری تهیه شده است، ارائه کرد وافق و چشم‌اندازگردشگری سلامت در صورت عملیاتی شدن برنامه‌ها روشن دانستند.

شریفی با تأکید بر اینکه هر گردشگر سلامت سه برابر گردشگر داخلی ارزآوری دارد، افزود: با توجه به اینکه استان ایلام با حمایت‌های ویژه استاندار، معاونین و همچنین رسانه‌ها و تلاش شبانه‌روزی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، به عنوان استان نوظهور معرفی شده است و با وجود ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورعراق، در صورت همکاری سایر مسئولان و دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی و اخذ Ipd برای بیمارستان‌های استان، می‌تواند به رونق توریسم درمانی در استان و توسعه اقتصادی کمک کرد.

شریفی اجرای تورهای آشناسازی برای کشور، تولید محتوای با کیفیت و چند زبانه از ظرفیت درمانی، پزشکی و اکوتوریسم استان و تبلیعات مناسب و ایجاد دفتر گردشگری سلامت از اهم برنامه‌های دبیرخانه گردشگری سلامت برشمرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در این جلسه با تأکید بر اهمیت گردشگری سلامت در رونق اقتصادی استان، کشور عراق را بهترین فرصت برای جذب گردشگر دانست.

شهریار عباسی افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی و نزدیکی به کشور عراق، قرابت فرهنگی با مردم استان‌های همجوار و تعاملاتی که در سال‌های اخیر ایجاد شده وتغییرات در سبک زندگی مردم عراق که  بدنبال ارتقا سطح بهداشت و سلامتی خود هستند  از جمله تقاضای زیاد برای عمل‌های زیبایی، دندان پزشکی و ... باید بتوانیم از این فرصت در جهت رونق اقتصادی مردم استان بهره ببریم.

او تأکید کرد: اول باید شناختی از جامعه هدف در حوزه‌های مختلف درمانی، اکوتوریسم و نیازسنجی آنها را تهیه و برای بهره‌مندی از مزایای اقتصادی و اجتماعی آن برنامه‌ریزی کنیم.

معاون استاندار ایلام عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی نباید این فرصت را از دست بدهد و لازم است برنامه‌های توسعه‌ای و زیرساختی درمان استان را تهیه و آماده کند تا سطح بهداست و درمان استان برای مردم و گردشگران سلامت افزایش یابد و  ضمن جذابیت لازم برای کشور هدف، سطح بیمارستان‌های استان را ارتقا ببخشیم و در کنار آن دانشگاه علوم پزشکی همزمان  برنامه لازم برای افزایش کیفیت درمانی بیمارستان‌های استان و کسب  IPD  بیمارستان‌ها برنامه‌ریزی لازم را به عمل آورد.

اواز اقدامات خوب اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های مرتبط تقدیر و تشکر کرد و بر برگزاری جلسات ماهانه کمیته مشترک گردشگری سلامت تاکید کرد.

در پایان این جلسه هر کدام از مدیران ضمن ارایه اقدامات و راهکارهای توسعه استان در زمینه گردشگری سلامت نیز راهکارهایی را بیان کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091100558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha