برگزاری آیین پاسداشت پنجاه و دومین سال تاسیس موزه «خاچاطور گساراتی» در کلیسای وانک اصفهان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از برگزاری آیین پاسداشت پنجاه و دومین سالگرد تاسیس موزه « خاچاطور گساراتی» در محل کلیسای وانک اصفهان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، عصر روز جمعه ۱۰ آذرماه، موزه «خاچاطور گساراتی» کلیسای تاریخی وانک اصفهان میزبان دوستداران میراث فرهنگی اصفهان بود.

موزه کلیسای وانک اصفهان در بخش شمالی مجموعه تاریخی وانک ایجاد شده که به صورت کنونی در سال ۱۹۷۱ میلادی تاسیس شده است و بسیاری از آثار تاریخی و ارزشمند ارامنه اصفهان در طی ۴۰۰ سال گذشته را در خود جای داده است.

به همت شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان، آیین پنجاه و دومین سالگرد تاسیس این موزه همراه با اجرای برنامه های معرفی تاریخچه برخی از اسناد تاریخی موجود و همچنین بیان سرگذشت برخی مراحل فعالیت های اجتماعی ارامنه جلفای نو اصفهان به صورت اجرای تله تئاتر، پویا نمایی، تور و صدا توسط هنرمندان جامعه ارامنه اصفهان در این مجموعه تاریخی به سادگی و در عین حال جذاب و زیبا به اجرا در آمد و دوستداران میراث فرهنگی اصفهان را با سرگذشت شکل گیری جلفای اصفهان آشنا کرد.
این رخداد فرهنگی طی روزهای دهم و یازدهم آذرماه از ساعت ۱۸.۳۰ تا ۲۰ ویژه فرهیختگان و دوستداران میراث فرهنگی اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091100582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha