۱۲۵ هنرجوی صنایع‌دستی امیدیه در دوره‌های آموزشی زیر نظر یونسکو شرکت کردند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان امیدیه از برگزاری پنج دوره آموزش چرم‌دوزی زیر نظر یونسکو برای هنرجویان علاقه‌مند در شهر جایزان و روستاهای بخش جایزان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خوزستان، صادق شیخی با اعلام این خبر افزود: این دوره‌ها با هماهنگی معاونت صنایع‌دستی استان و زیر نظر یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) به‌صورت حضوری و با استقبال بسیار خوبی با تمرکز بر روستاهای بخش جایزان شهرستان امیدیه برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان امیدیه با بیان این‌که این دوره‌های آموزش صنایع‌دستی به‌صورت حضوری و مقدماتی برگزار شدند، ادامه داد: بیش از ۱۲۵ نفر هنرجوی علاقه‌مند به صنایع‌دستی در این کلاس‌ها آموزش دیده‌اند که به آن‌ها گواهی آموزشی از معاونت صنایع‌دستی میراث اعطا خواهد شد.

شیخی هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را استعدادیابی و ترویج هرچه بیشتر ظرفیت‌های علمی صنایع‌دستی این شهرستان و جذب جوانان و علاقه‌مندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی، رونق و توسعه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی بانوان و تحقق رشد تولید عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091200640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha