بازدید مدیرکل میراث فرهنگی ایلام از پروژه‌های گردشگری شهرستان بدره

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام به‌همراه مسئولان شهرستان بدره از روند اجرایی پروژه‌های گردشگری، مجتمع‌ها و اقامتگاه‌های این شهرستان بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی امروز ۱۳ آذرماه به‌همراه یاسر علیزاده فرماندار شهرستان بدره و دیگر مسئولان شهرستان از جاذبه‌های گردشگری شامل تنگه کافری، روستای هدف گردشگری کلم، سدسیمره، دربند و رماوند در راستای بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در حال اجرای این مناطق بازدید و از نزدیک مسائل و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در جریان بازدید از مجتمع‌ها و تأسیسات گردشگری شهرستان بدره بر حمایت ویژه دستگاه‌های اجرایی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان تأکید کرد و گفت: برای توسعه صنعت گردشگری، باید تا حد امکان از سرمایه‌گذار خصوصی حمایت شود، پیگیری خواسته‌ها و نیازهای این سرمایه‌گذاران را نیز در دستور کار قرار داد.

شریفی در دیدار با فرماندار شهرستان بدره بر لزوم تشکیل جلسات مشترک به منظور بررسی پتانسیل‌های فرهنگی و گردشگری بدره تاَکید کرد و گفت: این شهرستان با داشتن مناطق بکرطبیعی، مردم مهمان‌پذیر و آثار تاریخی فرهنگی، می تواند بیش از این رشد یافته و در زمینه توسعه صنعت گردشگری سرآمد دیگر شهرهای استان شود.

او به بیان نقش و اهمیت مناطق نمونه گردشگری این شهرستان پرداخت و افزود: بایستی با تعامل و همکاری مسئولان شهرستانی واستانی زیرساخت‌های لازم برای توسعه مناطق نمونه گردشگری به‌ویژه در منطقه گردشگری سد سیمره فراهم آوریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام درحاشیه بازدید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان بدره اظهار کرد: گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسترهای لازم برای اقامت گردشگران در مناطق روستایی، بومی و طبیعی را با کیفیت مطلوب فراهم می کند.

شریفی از نزدیک مسائل و مشکلات پروژه‌های گردشگری و اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان بدره را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: هدف از تقویت بوم‌گردی‌ها ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، توسعه کسب و کار مرتبط با گردشگری، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ضمن تأکید بر کیفیت مطلوب اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اظهار کرد: اگر بخواهیم به افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در بخش گردشگری با محوریت‌های بوم‌گردی توجه داشته باشیم علاوه بر تعداد و کمیت این اقامتگاه‌ها، باید به مقوله کیفیت آنها هم توجه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091300695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha