انتخاب اولیه روستاهای هدف گردشگری ایلام باید متناسب با ویژگی‌های محلی باشد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: انتخاب اولیه روستاهای هدف گردشگری ایلام باید متناسب با ویژگی‌های محلی منطقه باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، امروز ۱۴ آذرماه جلسه‌ای با حضور فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حبیب‌اله محبی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در راستای انتخاب اولیه روستاهای هدف گردشگری برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه انتخاب اولیه روستاهای هدف گردشگری ایلام باید متناسب با ویژگی‌های محلی منطقه باشد، گفت: هدف از برگزاری این نشست در خصوص انتخاب اولیه روستاهای هدف، بررسی و تصویب طرح‌های بهسازی بافت با ارزش روستایی و طرح‌های هادی روستاهای هدف گردشگری به منظور انتخاب روستاهای واجد شرایط گردشگری برگزار شد.

شریفی تصریح کرد: انتخاب روستا با ویژگی گردشگری و اقامتی و بوم‌گردی و داشتن اکو کمپ‌ها موجب جذب گردشگران به استان ایلام می‌شود.

او ادامه داد: با انتخاب روستاهای هدف گردشگری می‌توان استان ایلام و ظرفیت‌های توریستی آن را در توسعه اقتصادی استان ایلام موثر ساخت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گرشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: گردشگران با اقامت در روستاها از خوراکی‌های محلی و سنتی خاص استان پذیرایی می‌شوند که برای توسعه و رونق گردشگری روستایی باید جوامع محلی این مناطق ‌های لازم در حوزه توریسم روستایی را فرا گیرند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: روستاهای که در استان ایلام با هدف گردشگری انتخاب می‌شوند باید قابلیت‌های  اعلامی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را داشته باشند.

محبی در این جلسه به مواردی از قبیل مشارکت و استفاده از ظرفیت دو دستگاه به منظور توانمندسازی جوامع روستایی ودستیابی به توسعه پایدار با تقویت و اجرای فعالیت‌های مرتبط با گردشگردی روستایی، حفاظت از جاذبه‌ها و اماکن موجود در روستا، توسعه و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی و ...  تأکید کرد.

او افزود: نقطه قوت روستاهای استان نزدیکی به جاذبه‌های شاخص تاریخی، طبیعی و مذهبی، علاقمندی جوامع محلی برای مشارکت در طرح‌های گردشگری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091400763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha