جشنواره صنایع‌دستی کرمانشاه با همکاری بسیج هنرمندان برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: با همکاری بسیج هنرمندان استان کرمانشاه دومین جشنواره استانی صنایع‌دستی بسیج برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز سه‌شنبه ۱۴ آذرماه در جلسه‌ای که به مناسبت هفته بصیرت و همچنین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئول بسیج هنرمندان استان، نماینده بخش خصوصی و  و معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: هماهنگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین جشنواره استانی صنایع‌دستی بسیج در دیماه برگزار می‌شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با اعلام اینکه چارت و دستورالعمل تهیه شده جشنواره تهیه شده است، از اعضا خواست تا در خصوص نحوه برگزاری، مقدمات و مسائل مربوط به پشتیبانی این جشنواره نظرات خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره ارائه کنند.

او افزود: اهمیت و نقش صنایع‌دستی در مقوله ایجاد اشتغال به عنوان یکی از کلیدهای اصلی شکوفایی اقتصادی استان بر کسی پوشیده نیست و هر اقدامی در این حوزه به توسعه استان کمک می‌کند.

فرمانی گفت: میراث‌فرهنگی استان به عنوان متولی این صنعت نیاز دارد تا با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های مرتبط بتواند این نقش کلیدی را به بهترین نحو به ثمر برساند.

او با تاکید بر اینکه، یکی از اصلی‌ترین این دستگاه‌ها نهاد مقدس بسیج است، افزود:  آحاد مختلف جامعه با افتخار در آن عضو هستند و هنرمندان صنایع‌دستی از مهم‌ترین این افراد هستند که می‌توانند با پتانسیلی که دارند و همچنین روحیه جهادی که در این قشر فرهیخته وجود دارد، سرعت پیشرفت و گشایش در این زمینه را به اوج برسانند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، تصریح کرد: ماندگارترین و کم‌هزینه‌ترین صنعت که همگان به سهولت می‌توانند در کمترین زمان به بازدهی آن دست یابند همین صنایع‌دستی است.

او با اعلام اینکه نقش بسیج هنرمندان در برگزاری این جشنواره بسیار اثرگذار است، گفت: قطعا این جشنواره می‌تواند فتح بابی برای همکاری‌های تنگاتنگ بیشتر با بسیج هنرمندان استان و حرکت در مسیر شکوفایی اقتصاد کرمانشاه باشد. 

در ادامه جلسه سرهنگ افشین آزادی مسئول بسیج هنرمندان استان نیز برنامه‌ها و تلاش‌های انجام شده در این خصوص را تشریح و آمادگی خود را برای تعاملات بیشتر با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه اعلام کرد.

لازم به ذکر است جشنواره مذکور از تاریخ ۹ لغایت ۱۶ دیماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091400771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha