طرح زیرساخت گردشگری سراب فارسبان نهاوند همدان بررسی می‌شود

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: طرح زیرساخت گردشگری سراب فارسبان نهاوند با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان در دست بررسی است.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علیرضا قاسمی گفت: این اثر طبیعی از جمله ۱۱ سراب جزو مناطق گردشگرپذیر شهرستان نهاوند محسوب می شود.

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان افزود: مطالعه طرح گردشگری سراب کنگاور کهنه نیز در حال انجام است که این اثر طبیعی با قدمت کواترنری در شهرستان نهاوند بخش خزل، روستای کنگاور کهنه به شماره 688 در فهرست میراث‌طبیعی ملی ثبت شده است.

او تصریح کرد: این اثر طبیعی واجد ارزش تقریباً در 45 کیلومتری غرب نهاوند و در نزدیکی روستای کنگاور کهنه و در داخل یکی از دره‌های کوه گرو قرار گرفته‌ است که دبی متوسط این سراب حدود 0.5 مترمکعب در ثانیه برآورد شده‌ است.

قاسمی گفت: درختان این سراب از نوع چنار و بید است و یک درخت تنومند و کهنسال چنار که عمر آن به بیش از 400 سال می‌رسد در ابتدای سراب خودنمایی می‌کند. سراب کنگاور کهنه مکان تفریحی بسیار زیبایی است که خانواده‌های زیادی همواره برای گذران اوقات فراغت به این مکان می‌روند.

نهاوند یکی از شهرستان‌های تاریخی استان همدان است که از شمال به شهرستان تویسرکان، از شمال‌غربی به کنگاور در استان کرمانشاه، از شرق به بخش سامن در شهرستان ملایر، از جنوب به شهرستان سلسله و دلفان در استان لرستان و از غرب به شهرستان کرمانشاه محدود می‌شود

 نهاوند از مکان‌های دیدنی و تاریخی متعددی برخوردار است که سراب گاماسیاب، سراب ملوسان، سراب فارسبان، سراب کنگاور کهنه، سراب گیان، کتیبه و ستون‌های معبد لائودیسه، تپه باستانی گیان، حمام حاج‌آقاتراب، مسجدجامع نهاوند، مقبره شیخ‌ ابوالعباس نهاوندی، شاهزاده محمد و علی(ع) و بام نهاوند از جمله مکان‌های دیدنی و تاریخی این شهرستان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091500799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha