جشنواره آیین‌های هنری ورزشی اورامانات در جوانرود برگزار شد/ برپایی ۱۰ غرفه صنایع‌دستی

جشنواره آیین‌های فرهنگی، هنری و ورزشی منطقه اورامانات در شهر جوانرود استان کرمانشاه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، باسط رستمی روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه در خصوص این مراسم اظهار کرد: این جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی با همکاری فرمانداری، دانشگاه پیام نور، اداره‌ ورزش و جوانان، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر دستگاه‌ها شهرستان با حضور مردم و مسئولین شهرستان جوانرود برگزار شد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان جوانرود افزود: در این جشنواره برگزاری تعدادی از بازی‌های بومی و محلی شهرستان، اجرای گروه‌های موسیقی محلی و هلپرکی بخش‌هایی از این برنامه بود که مورد توجه ویژه مردم قرار گرفت. 

او ادامه داد: این برنامه که با هدف ایجاد فضای با نشاط برای مردم شهرستان و معرفی بخشی از ظرفیت‌های منطقه به گردشگران برگزار شده است. 

رستمی گفت: برگزاری ورکشاپ صنایع‌دستی منطقه از جمله گیوه بافی و ارغوان بافی برای حضار به عنوان بخشی از این مراسم تدارک دیده شده بود. 

او با بیان اینکه استقبال نسبتا مناسبی از این جشنواره شد، گفت: برپایی ۱۰ غرفه صنایع‌دستی و سوغات در حاشیه جشنواره از جمله برنامه‌های جانبی بود. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان جوانرود، افزود: برپایی سیاه چادر پخت و عرضه غذاهای بومی و محلی از دیگر موارد انجام شده بود که بسیار مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت. 

او افزود: برپایی غرفه‌های روستا بازار و عرضه محصولات کشاورزی و باغی شهرستان نیز در حاشیه این جشنواره انجام شد. 

رستمی گفت: شهرستان جوانرود با توجه به دارا بودن بازارچه مرزی به عنوان قطب گردشگری تجاری استان کرمانشاه سالانه پذیرای هزاران گردشگر از سراسر ایران است. 

او گفت: یکی از نیازهای شهرستان توجه به سایر ظرفیت‌های گردشگری منطقه است که بتوان ماندگاری گردشگران را در جوانرود افزایش داد. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان جوانرود در خاتمه تصریح کرد: شهرستان جوانرود به عنوان بخشی از محدوده جغرافیایی منظر جهانی هورامان / اورامانات از طبیعت بسیار زیبا و جذابیت‌های فرهنگی بسیار زیادی برخوردار است که شناساندن این توانمندی‌ها یکی از اهداف مهم این جشنواره بود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402091600848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha