رویداد پژوهشی آوای حصار در دامغان برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان و دبیر اجرایی رویداد آوای حصار از برگزاری رویداد پژوهشی آوای حصار در دامغان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپور روز شنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ با بیان اینکه شرکت در این رویداد برای همه علاقه‌مندان آزاد و رایگان است، گفت: این رویداد پژوهشی، پنج‌شنبه ۲۳ آذرماه، ساعت ۹:۳۰ صبح در سالن همایش‌های الغدیر دامغان هم‌زمان با ثبت محوطه باستانی و هفت‌هزارساله تپه حصار دامغان در فهرست آثار ملی و فرارسیدن هفته پژوهش برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان و دبیر اجرایی رویداد آوای حصار با تأکید بر اینکه دکتر زهرا افشار، دکترای زیست باستان‌شناسی از دانشگاه دورهام انگلستان در این رویداد مطالبی را در خصوص تپه حصار ارائه می‌دهد، افزود: رویداد پژوهشی آوای حصار به تشریح موضوع روایتی نو از زندگی مردمان حصار می‌پردازد.

مجتبی اکبرپور با اشاره به اینکه این رویداد در ادامه سلسله نشست‌های تخصصی، دامغان نامی گمشده در هزاره‌های تاریخ برگزار می‌شود، گفت: از دیگر برنامه این جشنواره مروری بر روند پیگیری جابجایی ریل راه‌آهن از محوطه تپه حصار و نمایش آثار نقاشی کودکان دامغانی از نقش و نگارهای تپه حصار با نام رویای من در حصار اشاره کرد.

تپه حصار دامغان به شماره ۱۲۸۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091800949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha