کشف و ضبط ۱۴ قطعه سکه و دستگیری ۲ متهم در شهر کرسف

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان زنجان از کشف و ضبط تعداد ۱۴ عدد سکه، یک عدد میله فلزی و یک عدد کتیبه سنگی از ۲ نفر متهم توسط نیروی انتظامی شهر کرسف در شهرستان خدابنده خبر داد. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سرهنگ ناصر حبیبیان فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان زنجان امروز یکشنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر اظهار کرد: ۱۴ عدد سکه، یک عدد میله فلزی و یک عدد کتیبه سنگی از شهر کرسف در شهرستان خدابنده کشف و ضبط شد و ۲ نفر متهم توسط نیروی انتظامی این شهرستان دستگیر شد. 

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: این اشیا در عملیات بازرسی توسط عوامل نیروی انتظامی شهر کرسف کشف و ضبط شده است و هنوز توسط کارشناسان میراث‌فرهنگی تعیین قدمت نشده است. 

حبیبیان گفت: افرادی که به دنبال به دست آوردن ثروت از طریق خریدوفروش اموال تاریخی و فرهنگی هستند، بدانند که مأموران ما با همکاری نیروی انتظامی استان به‌صورت شبانه‌روزی محوطه‌های تاریخی را رصد می‌کنند و حفاران غیرمجاز را دستگیر می‌کنند و تحویل مقام قضایی می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091900998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha