۲۲۵ واحد گردشگری در زنجان فعال است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: هم اکنون ۴۰۰ واحد تاسیسات گردشگری استان دارای مجوز و پروانه بهره‌برداری است که از این تعداد ۲۵۵ واحد فعالیت دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، داود آبیان امروز یکشنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۲ به تشدید نظارت‌ها بر تاسیسات گردشگری استان اشاره کرد و گفت: این اقدام با هدف ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران انجام می‌شود. 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: این نظارت‌ها مجتمع‌های پذیرایی، اقامتی، هتل ها، میهمان پذیرها، مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و آزادراهی را شامل می‌شود. 

او با تاکید بر اینکه ارائه خدمات با کیفیت درخواست همه گردشگران و مسافران است، بیان کرد: در برخی موارد نحوه ارایه خدمات مطلوب نیست، اگرچه نظارت لازم بر نرخنامه و قیمت‌های مصوب انجام شده است. 

معاون گردشگری میراث‌فرهنگی زنجان با بیان اینکه در تشدید نظارت‌ها مجوز تاسیسات گردشگری به جد مورد بررسی قرار می‌گیرد، ادامه داد: اگرچه بسیاری از مجموعه‌ها برای تمدید مجوز اقدام کرده اما برخی از آن‌ها نسبت به طی فرآیندهای اعلامی اقدام نمی‌کنند. 

۲۲۵ واحد گردشگری در زنجان فعال است


آبیان اظهار کرد: معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان زنجان بررسی تمامی مجوزهای دارای اعتبار مربوط به تاسیسات گردشگری و همچنین نرخنامه‌های مصوب را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده است. 

او با بیان اینکه نظارت‌های لازم بر این واحدها با تشکیل گشت‌های تخصصی و به صورت مشترک با سایر دستگاه‌های متولی انجام می‌شود، گفت: گشت‌های مشترکی نیز در سطح شهرستانها فعال شده است. 

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون شکایتی خاص از تاسیسات گردشگری استان ثبت نشده است، گفت: هم اکنون دستگاه‌های متولی متعددی در حوزه تاسیسات گردشگری نظارت دارند. 

او با بیان اینکه صدور مجوز واحدهای پذیرایی از سوی اصناف انجام می‌شود که متاسفانه نظارت‌های چندانی هم بر واحدهای دارای مجوز زیر مجموعه آن‌ها صورت نمی‌گیرد، گفت: بسیاری از افراد، متولی این بخش را میراث‌فرهنگی می‌دانند در حالیکه مرجع صدور مجوز برای چنین واحدهایی میراث‌فرهنگی نیست. 

آبیان افزود: نبود وحدت رویه و گاهی اوقات دخالت‌های بی‌مورد توسط دستگاه‌های اجرایی در این حوزه، ایردات و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091901002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha