تقدیم احکام مدیران پرونده‌های ثبت‌جهانی/ چالش‌های آثار پیشنهادی ایران بررسی شد

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی، احکام مدیران پرونده‌های ثبت جهانی را تقدیم کرد.

به گزارش میراث آریا، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور که در احکام جداگانه‌ای، مدیران پرونده‌های ثبت جهانی را منصوب کرده بود، طی جلسه‌ای عصر امروز -دوشنبه ۲۰ آذر- احکام آنان را تقدیم کرد.

در این جلسه، رسول وطن‌دوست مدیر پرونده ثبت جهانی «مسجد ایرانی»، محمدحسن طالبیان مدیر پرونده‌های ثبت جهانی «آسبادهای ایرانی» و «مجموعه قلعه الموت و منظر مربوطه»، مصطفی پورعلی مدیر پرونده «خانه‌های ایرانی و منظر فرهنگی ماسوله» و عطا حسن‌پور «قلعه فلک الافلاک و دره خرم‌آباد» حضور داشتند و ضمن دریافت احکام خود، چالش‌های پیش‌روی هر پرونده را شرح دادند.

دارابی خاطرنشان کرد: با توجه به فرصت باقیمانده، برنامه‌ریزی دقیق برای رفع موانع ثبت‌جهانی پرونده‌های مذکور و تدوین مطالعات این پرونده‌ها ضروری است.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی تصریح کرد: هدف از ثبت‌های جهانی، حفاظت بهتر از میراث فرهنگی نیاکان و نمایش جایگاه تمدن ایران به جهانیان است.

وی در پایان سخنان خود، ثبت سه عنصر میراث‌فرهنگی ناملموس شامل «افطاری و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی وابسته به آن»، «هنر تذهیب» و «جشن سده» را یادآور شد و این موفقیت را موجب ایجاد شادی و نشاط در جامعه دانست.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092001105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha