اجرای طرح تله‌کابین گرگان در صورت اخذ مجوز مورد حمایت قضایی قرار می‌گیرد

رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: اجرای طرح تله‌کابین گرگان در صورت اخذ مجوز قانونی موردحمایت قضایی قرار خواهد گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، حیدر آسیابی روز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲ در جلسه مشترک رفع چالش‌های طرح‌های گردشگری با استاندار گلستان ضمن تأکید بر این‌که وظیفه ما تضمین امنیت سرمایه‌گذاری در استان است، گفت: تعامل و همدلی بین دستگاهی که در گلستان وجود دارد منجر به حل مشکل پروژه‌های بزرگی مانند پتروشیمی و جزیره آشوراده پس از چند دهه شده و این هم‌افزایی به سرمایه‌گذاران این آرامش خاطر را می‌دهد که می‌توانند با خیال آسوده در استان سرمایه‌گذاری و از حمایت‌های قضایی و اجرایی برخوردار باشند.

رئیس‌کل دادگستری گلستان بیان کرد: به‌دفعات مکرر حمایت قاطع دستگاه قضایی را از سرمایه‌گذاری مشروع اعلام کرده‌ایم و در این جلسه مشترک برای حل مشکلات بخش گردشگری استان تلاش می‌کنیم زیرا رونق اقتصادی استان درگرو حمایت و تقویت این بخش است.

او افزود: بر اساس تصمیمات و مصوبات این جلسه در خصوص تله‌کابین گرگان، اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان در مدت یک ماه از سازمان مرکزی، مجوزهای زیست‌محیطی این پروژه را پیگیری و تعیین تکلیف کند و این طرح اگر مجوزهای قانونی را بگیرد بدون شک ما نیز حامی آن خواهیم بود.

آسیابی خاطرنشان کرد: گلستان بهشت گمشده گردشگری کشور است و اگر تعاملات و برنامه‌ریزی‌ها در بخش گردشگری و سرمایه‌گذاری به‌خوبی انجام شود، سبب رونق استان خواهد شد.

او افزود: برای طرح گردشگری جزیره آشوراده هم قرار شد اردوگاه دانش‌آموزی متعلق به آموزش‌وپرورش و مسیر اسکله تا قلعه روس‌ها طبق ضوابط و چارچوب‌های محیط‌زیست بهسازی شود.

آغاز عملیات اجرایی تله‌کابین علی‌آبادکتول در سفر رئیس‌جمهوری به استان

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: قرار است عملیات اجرایی تله‌کابین علی‌آبادکتول با توجه به این‌که همه مجوزها را دریافت کرده، در سفر آتی رئیس‌جمهوری به این استان آغاز شود.

علی‌محمد زنگانه بیان کرد: در مورد تله‌کابین گرگان هم با توجه به نظر فنی خوبی که محیط‌زیست استان در بهمن‌ماه سال گذشته اعلام کرده، با رعایت چارچوب‌هایی مانند قطع نکردن درخت و سایر توصیه‌هایی که در آن نامه شده بود، قرار شد این اداره‌کل در تعامل با سازمان مرکزی بر اساس مصوبه این کارگروه، پیگیری لازم را انجام و به مدت یک ماه مجوزهای لازم را بگیرد.

او در ادامه گفت: در خصوص طرح طبیعت‌گردی و گردشگری آشوراده هم با توجه به این‌که دستور ویژه رئیس‌جمهوری بوده و همه الزامات و مجوزهای قانونی صادرشده، تأکید شد دستگاه‌هایی همچون آموزش‌وپرورش، ماهیان خاویاری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اقدامات لازم را تا سفر رئیس‌جمهور انجام دهند تا در آن سفر با حضور آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در محل جزیره و خلیج گرگان، هم کانال آب‌رسان، اسکله گردشگری آشوراده، مسیر لایروبی شده بین اسکله و جزیره با همدیگر افتتاح و شاهد آغاز عملیات اجرایی طرح طبیعت‌گردی در ۲۲ هکتاری پرنده‌نگری و طبیعت‌گردی و ۱۹ هکتاری بنیاد مسکن و ۲۴ هکتاری متعلق به ماهیان خاویاری باشیم.

استاندار گلستان در ادامه یادآور شد: برای حل مشکلات هتل‌های استان به‌خصوص ۲ هتل که در مسیر ناهارخوران که دارای مشکلاتی هستند، بر اساس مصوبه این کارگروه، باید با رفع موانع حقوقی و اجرایی برای فعال شدن این ظرفیت‌ها اقدام کنیم.

او گفت: از اواخر سال گذشته شاهد افزایش ۲۵ درصدی ماندگاری مسافران در استان هستیم و اگر می‌خواهیم استان را به‌عنوان مقصد گردشگری داشته باشیم باید ظرفیت‌های این هتل‌ها که اکنون آماده‌شده را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092201203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha