طرح آسیب‌شناسی سرمایه‌گذاری گردشگری اردبیل در حال انجام است

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از آسیب‌شناسی روند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اردبیل خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، نگار سریع‌الاطلاق گفت: آسیب‌شناسی روند سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری استان اردبیل با ارزیابی بیش از ۲۰۰ درخواست در جریان به منظور تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: این آسیب‌شناسی از مراحل مختلف طرح‌های در جریان، از جمله طرح‌هایی که موافقت اصولی گرفته‌اند و نتوانسته‌اند مجوز ایجاد دریافت کنند و طرح‌هایی که مجوز ایجاد دریافت کرده‌اند اما به مرحله بهره‌برداری نرسیده‌اند انجام می‌شود.

او تاکید کرد: این طرح آسیب‌شناسی به شناسایی مشکلات موجود در مسیر دریافت استعلامات از ادارات مختلف و طولانی شدن روند سرمایه‌گذاری می‌پردازد و می‌تواند نقشه راه خوبی را در جهت تسهیل روند سرمایه‌گذاری ارائه کند و این پژوهش می‌تواند برای رفع موانع سرمایه‌گذاری گردشگری کشور نیز مفید باشد.

سریع‌الاطلاق ادامه داد: با توجه به قول مساعد استاندار اردبیل برای برگزاری کارگروه ویژه گردشگری به صورت ماهانه، مشکلات موجود در مسیر سرمایه‌گذاری گردشگری پس از احصا در این کارگروه طرح خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل همچنین با اشاره به تاثیر درگاه ملی مجوزها در روند سرمایه‌گذاری، گفت: با توجه به ایجاد درگاه ملی مجوزها و با کاهش دادن مدارک مورد نیاز برای صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری زمان صدور این مجوزها را به حداقل کاهش داده‌ایم.

او با ضروری دانستن مطالعات پژوهش محور در این حوزه افزود: در مواقعی شناخت موانع موجود بر مسیر توسعه و پیش بینی راهکار برای حل آنها می‌تواند در تسریع تحقق اهداف مفیدتر باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092201213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha