ضوابط بازار تاریخی اردبیل در حال بازنگری است

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان اردبیل از بازنگری ضوابط بازار تاریخی اردبیل با هدف حفظ بنا و حیات اقتصادی این محوطه تاریخی خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی گفت: ضوابط بازار تاریخی اردبیل در راستای حفظ حیات اقتصادی و محافظت از این محوطه تاریخی در حال بازنگری است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: ضوابط موجود در بازار تاریخی اردبیل مربوط به دوران ثبت ملی این اثر است و امروزه با توجه به گذر زمان بازنگری این ضوابط در راستای استفاده از برخی امکانات مثل گازرسانی و سایر اقدامات مشابه در این محوطه نیاز اساسی بازار تاریخی اردبیل است.

او تاکید کرد: بازار تاریخی اردبیل توانسته است تا کنون حیات اقتصادی خود را حفظ کند و برخلاف برخی از بازارهای تاریخی که در سطح کشور بلااستفاده هستند بازار اردبیل هنوز به عنوان شریان اقتصادی شهر فعال است و باید برای حفظ حیات این محوطه در کنار حفاظت از این اثر تاریخی اقدام شود.

دباغ عبداللهی ادامه داد: بازنگری ضوابط بازار تاریخی شروع شده است و تلاش می‌کنیم حداکثر طی دو ماه آینده ضوابط جدید در شورای فنی استان تصویب شود و موافقت وزارت میراث‌فرهنگی را هم اخذ کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092301295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha