سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: این استان منطقه‌ای بکر با جاذبه‌های متعدد فرهنگی، تاریخی و طبیعی و حائز اهمیت است که به دلیل پراکندگی آثار تاریخی واقع در پایگاه‌ها و راه‌های سخت گذر نیازمند توجه خاص و ویژه از سوی وزارتخانه است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان، محمدهادی طهرانی مقدم روز دوشنبه ۲۷ آذرماه در جلسه هیات راهبردی پایگاه میراث ملی خلیج فارس و دریایی مَکُران در چابهار به وضعیت فعلی پایگاه‌های سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: با کمبود نیروی انسانی و مراقب آثار تاریخی، تجهیزات اداری، لجستیکی و فضای مناسب مواجه هستیم که این مهم نیازمند رسیدگی از سوی اداره کل پایگاه‌ها است.

معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی نیز به اهمیت توسعه سواحل مَکُران بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره و خواستار تخصیص اعتبار و جذب نیروهای متخصص برای پایگاه‌ها شد.

در ادامه جلسه مقرر شد موضوعات و مشکلات پایگاه ها از طریق اداره کل پایگاه های میراث ملی و جهانی و اداره کل میراث فرهنگی استان پیگیری تا بر اساس برنامه زمان بندی اقدام لازم انجام شود.

همچنین شهرداری بندر چابهار موظف شد با همکاری اداره کل میراث فرهنگی محوطه پارک بهاران و ساحل دریا بزرگ چابهار ساماندهی و زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران فراهم کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092801525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha