تفاهم‌نامه فی‌مابین میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی و دانشگاه الزهرا (س) ارومیه امضا شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و رئیس شعبه ارومیه دانشگاه الزهرا (س) تفاهم‌نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و خدمات تخصصی به‌مدت سه سال را امضا کردند.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ۲۸ آذر ۱۴۰۲ در مراسم امضای این تفاهم‌نامه ضمن خرسندی و استقبال از این حرکت ارزشمند فرهنگی اظهار کرد: نقش خانواده و زنان در جامعه نقش بسیار مهمی است که در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و بودجه‌بندی فعالیت‌های باید مد نظر قرار گیرد.

او افزود: بعد از امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه ارومیه این تفاهم‌نامه نیز تاثیر بسیار مهمی در جذب، معرفی، آموزش و کمک به اقتصاد بانوان هنرمند جامعه به شکل علمی خواهد داشت.

صفری تصریح کرد: گلیم‌بافی، صنایع چوبی، چرم‌دوزی و پوشاک سنتی از صنایع پرطرفدار و کاربردی در استان هستند و این تفاهم‌نامه در شناسایی، طراحی آموزشی و کاربردی، تامین تجهیزات و تشکیل تعاونی‌ها می‌تواند موثر باشد. 

رئیس شعبه ارومیه دانشگاه الزهرا(س) نیز در این مراسم گفت: دانشگاه الزهرا (س) ویژه زنان در سال ۱۳۴۳ در تهران تاسیس شده و قدمتی ٥٦ ساله دارد و این دانشگاه از سال ۱۳۹۳ شعبه تحصیلات تکمیلی خود را در ارومیه راه‌اندازی کرده است.

پریسا قربان‌نژاد به رشته‌های تحصیلی موجود در این شعبه اشاره کرد و افزود: رشته‌های موجود مطالعات زن وخانواده، علم اطلاعات و دانش‌شناسی،مدیریت IT با گرایش کسب و کار، زبان‌شناسی همگانی و حسابداری است.

او گفت: امید است امضای این تفاهم‌نامه فی‌مابین سرآغازی برای همکاری‌های مشترک درحوزه‌های مربوطه باشد.

اجرای طرح‌های فرهنگی و پژوهشی، برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری همایش‌ها، نشست‌های علمی و کارگاه آموزشی و پژوهشی و استفاده از ظرفیت‌های علمی و تخصصی از مفاد این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092801571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha