شرایط مرمت منبر تاریخی مشکول بررسی شد

در جلسه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با فرماندار شهرستان کوثر و جمعی از اهالی روستای مشکول شرایط مرمت منبر تاریخی مشکول بررسی شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، عصر روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ در جلسه حسن محمدی ادیب با فرماندار شهرستان کوثر و جمعی از اهالی روستای مشکول شرایط مرمت منبر تاریخی مشکول بررسی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این جلسه گفت: با توجه به شرایط کنونی منبر تاریخی مشکول و همچنین به دلیل اهمیت این  اثر تاریخی لازم است که منبر مشکول مورد مرمت قرار گیرد.

او افزود: مرمت این اثر باید توسط استادان برجسته این حوزه و با انجام فرآیندهای علمی در آزمایشگاه‌های مجهز باستان‌شناسی صورت بگیرد و برای این منظور منبر تاریخی مشکول باید به مرکز استان انتقال یافته و در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی عملیات مرمتی بر روی آن انجام شود.

محمدی ادیب با اشاره به اینکه مرمت این اثر منوط به موافقت اهالی روستای مشکول است، ادامه داد: علاوه بر مرمت این اثر تاریخی، معرفی آن نیز به شکل جدی و با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها باید انجام شود چرا که روستای مشکول و شهرستان کوثر قابلیت ویژه‌ای نیز در حوزه گردشگری دارد و معرفی این اثر به شناخته شدن منطقه و رونق گردشگری آن منجر می‌شود.

مطلب صادقلو فرماندار شهرستان کوثر نیز در این جلسه گفت: ما باید قدردان اداره کل میراث‌فرهنگی استان باشیم که قصد دارند این منبر تاریخی را مرمت کنند چرا که این اثر متعلق به یک فرد یا یک زمان نیست و باید این اثر برای آیندگان به یادگار بماند.

صادقلو افزود: مشکول با توجه به قدمت تاریخی، طبیعت بی نظیر و سایر داشته‌های خود این قابلیت را دارد که به عنوان روستای نمونه گردشگری مطرح شود و ما درخواست تبدیل این روستا به روستای هدف گردشگری را نیز از اداره کل میراث‌فرهنگی استان داریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402093001732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha