5 نفر در قم متقاضی ایجاد مزرعه گردشگری هستند

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم اعلام کرد: پنج نفر در استان قم متقاضی ایجاد مزرعه گردشگری هستند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، مجید ستایش اظهار کرد: پیگیر صدور نخستین مجوز برای ایجاد مزرعه گردشگری در این استان هستیم.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم اعلام کرد: قرار است که تفاهم‌نامه‌ای در زمینه ایجاد مزرعه گردشگری بین این اداره‌کل با سازمان جهاد کشاورزی استان قم امضا شود.    

او درباره مزرعه گردشگری گفت: مزرعه گردشگری می‌تواند شامل قسمت‌های گوناگونی همچون پرورش ماهی، گلخانه، کاشت و برداشت گیاهان دارویی و خوراکی، باغ و مزرعه، رستوران سنتی و محلی و ... باشد.

ستایش خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های مهم در ایجاد مزرعه گردشگری، آشنایی عملی عموم مردم با تولیدات کشاورزی و مشاغل مرتبط با آن است.

او افزود: مزرعه گردشگری می‌تواند یکی از جاذبه های گردشگری برای خانواده‌ها به دور از هیاهو و دغدغه‌های شهری و استفاده از تفریحات سالم، متنوع و لذت‌بخش باشد که برای سرگرمی و تغییر روحیه شهرنشین‌ها طراحی می‌شود. درون‌مایه تفریحات، بیشتر مربوط به فضای روستایی و یک مزرعه اُرگانیک به همراه حیوانات و اشتغالات ویژه آن است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402093001739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha