ویژه برنامه شب یلدا در آرامگاه چلبی اوغلو برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه از برگزاری ویژه برنامه شب یلدا در آرامگاه چلبی اوغلو با حضور مقامات استانی، محلی و مردم خبر داد. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، شامگاه چهارشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ جشن چیله گئجه‌سی با اجرای آیین‌های مربوط به این شب در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه برگزار شد. 

ویژه برنامه شب یلدا در آرامگاه چلبی اوغلو برگزار شد


پروانه عسگری گفت: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی به معرفی یلدا و آداب و رسوم بومی و محلی آن پرداخت. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سلطانیه افزود: شب یلدا به عنوان یک تلنگر و نشانه، بهانه‌ای برای دور هم جمع شدن و نزدیکی آدم‌ها در این زمانه دوری است. مراسم دف‌نوازی، چیدمان سفره سنتی یلدا در بنای تاریخی چلبی اوغلی، حافظ خوانی و آشنایی با زندگی و اشعار حافظ، اجرای موسیقی، شاهنامه خوانی، قصه‌گویی، معرفی شب یلدا توسط میهمانان و اعضا برگزار شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. 

ویژه برنامه شب یلدا در آرامگاه چلبی اوغلو برگزار شد


او در این مراسم گفت: برگزاری جشن‌های یلدایی علاوه بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی می‌تواند در زنده نگه داشتن این آیین کهن ایرانی موثر باشد و امسال نیز در مناطق مختلف استان این جشن برگزار می‌شود. 

ویژه برنامه شب یلدا در آرامگاه چلبی اوغلو برگزار شد


عسگری بیان کرد: جایگاه و اهمیت یلدای ایرانیان و ارتباط آن با حفظ تاریخ و میراث‌فرهنگی برکسی پوشیده نیست و جهانی شدن شب چله ایرانی می‌تواند تاثیر بسزایی در ادامه حیات این آیین کهن ایران‌زمین داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402093001756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha