انتخابات انجمن اقامتگاه‌های بوم‌گردی کرمانشاه برگزار شد

دومین دوره انتخابات انجمن اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمانشاه برای تعیین هیات رئیسه برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، یاور عبیری رئیس جامعه بوم‌گردی‌های کشور روز شنبه ۲ دی‌ماه در جلسه برگزاری انتخابات هیئت رئیسه انجمن اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمانشاه، اظهار کرد: هماهنگی و هم صدایی مجموعه تشکل‌ها می‌تواند به توسعه گردشگری استان کرمانشاه کمک کند. 

رئیس جامعه بوم‌گردی‌های کشور، افزود: ارزیابی و استانداردسازی اقامتگاه‌ها برای بهبود خدمات کیفی و کمی در این مراکز به گردشگران امری ضروری است که باید مورد توجه جدی مدیران اقامتگاه‌ها قرار گیرد. 

او تصریح کرد: ارزیابی و استانداردسازی به لحاظ افزایش قیمت‌ها و صدور مجوزهای سه ساله آموزش به نفع اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان است. 

عبیری در ادامه به اهمیت آموزش اشاره کرد و گفت: اقامتگاه داری یک شغل است و برای انجام خدمات مناسب نیازمند آموزش است و برگزاری این دوره‌ها بر روی کیفیت اقامتگاه، کسب و کار و بازاریابی کمک کند. 

اوافزود: پیگیری بیمه کارکنان اقامتگاه‌ها نیازمند یک مطالبه گری جمعی است تا بتوان در سطح مجلس به سرانجام برسد. 

تفاهم‌نامه شکل‌گیری تعاونی نیاز برای اقامتگاه های بوم‌گردی، سامانه جانا، برگزاری سمینار اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور در کرمانشاه و حضور فعال در نمایشگاه سراسری گردشگری از دیگر مواردی بود که رئیس جامعه بوم‌گردی کشور به آن اشاره کرد. 

در این انتخابات فروزان رشیدی، یاور عبیری و لادن ایل بیگی به عنوان اعضای هیئت رئیسه انجمن اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمانشاه انتخاب شدند. 

در استان کرمانشاه ۵۱ اقامتگاه بوم‌گردی و ۲ اقامتگاه سنتی فعال هستند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402100200026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha