توسعه مجموعه مفخم مهم‌ترین عامل توسعه گردشگری خراسان شمالی است

مشاور استاندار خراسان شمالی در امور گردشگری و میراث‌فرهنگی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی می‌بایست اقدامات لازم را در خصوص توسعه مجموعه مفخم که یکی از موضوعات مهم در توسعه گردشگری استان است را در دستور کار قرار دهند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، محمدرضا سیدی روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی تصریح کرد: مجموعه مفخم به‌عنوان یک مجموعه نفیس در استان خراسان شمالی به شمار می‌رود که با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط و با یک برنامه توسعه‌ عمران شهری، می‌توانیم با آزادسازی املاک مالکین شخصی واقع در عرصه و حریم مجموعه مذکور طرح توسعه مجموعه مفخم را سرعت بخشید.

سیدی افزود: توجه به این که این پروژه یک پروژه در سطح ملی است همه دستگاه‌های اجرایی می‌بایست اقدامات لازم را دراین‌خصوص انجام دهند تا بتوانیم یکی از موضوعات مهم توسعه گردشگری استان که در مجموعه مفخم پیش‌بینی‌شده است پیگیری کنیم و با نگاه توسعه و اشتغال پایدار این مجموعه را به یک مجموعه بزرگ تفریحی سرگرمی گردشگری تبدیل کنیم.

در ادامه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی بیان کرد: مجموعه مفخم با وجود دو اثر تاریخی و باغ ایرانی می‌تواند ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری شهری و برندسازی مکانی باشد.

علی مستوفیان با ارائه گزارش اقدامات دو سال اخیر دررابطه‌با توسعه مجموعه مفخم، گفت: با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی متولی همچون شهرداری، اداره کل شهرسازی می‌توان مجموعه مفخم را ساماندهی و هویت آن را بازیابی کرد و به‌عنوان یک مرکز بزرگ تفریحی سرگرمی سرزنده شهری به همشهری‌ها و هم به هم استانی‌ها هم به مسافران خدمات مطلوبی ارائه کرد.

احیای مرکز تاریخی و هویتی و ایجاد برند گردشگری تاریخی مرکز استان خراسان شمالی، ایجاد مرکز سرزنده اجتماعی شهری، مرکز پویا و فعال اقتصادی و ارائه سوغات و صنایع‌دستی استان، فراهم‌ شدن شرایط مناسب مکانی برای صنعتگران و هنرمندان، ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری، ایجاد ظرفیت‌های بالقوه در حوزه خدمات اقامتی، پذیرایی و.‌. از جمله اهداف این طرح است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100200040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha