ویژه‌برنامه شب یلدا در زنجان برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از برگزاری ویژه برنامه شب یلدا در این شهرستان خبر داد.  

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی روز شنبه ۲ دی ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر گفت: به مناسبت پاسداشت شب یلدا که به‌عنوان میراث ناملموس ایرانی در فهرست میراث جهانی هم ثبت شده، از سال گذشته اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، ویژه برنامه‌ای به همین مناسبت در ۳۰ آذرماه با همکاری صدا و سیمای شبکه اشراق با هشت کرسی از هشت شهرستان استان برگزار می‌کند.

ویژه‌برنامه شب یلدا در زنجان برگزار شد

 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: ویژه برنامه شب یلدا که از ساعت ۲۰ به‌صورت زنده از شبکه اشراق پخش به میزبانی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در سالن ورزشی مادر و کودک این شهر برگزار شد.  

ویژه‌برنامه شب یلدا در زنجان برگزار شد


او گفت: این مراسم شامل اجرای آیین‌های سنتی شب یلدا مانند قصه‌گویی، شعرخوانی و اجرای برنامه‌هایی مثل موسیقی پاپ و سنتی از جمله برنامه‌های اجرا شده در این جشن بودند.  

صفوی پاسداری و صیانت از مواریث ارزشمند ملموس و ناملموس را یکی از وظایف ذاتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دانست و گفت: زنده نگه داشتن آیین‌های شب یلدا به عنوان یک میراث ناملموس ملی و جهانی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی از اهداف برگزاری جشن شب یلدا بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100200070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha