انتخاب هیئت‌ امنای بازار تاریخی اصفهان نقش مهمی در حفاظت از این مجموعه دارد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از نقش مهم هیئت‌ امنای بازار تاریخی اصفهان در حفاظت از این مجموعه تاریخی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان با اعلام این مطلب گفت: بازار تاریخی اصفهان در قلب بافت تاریخی و یکی از به‌هم‌پیوسته‌ترین مجموعه‌های تاریخی در شهر تاریخی اصفهان است.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: این مجموعه عظیم تاریخی به‌ویژه در چند دهه اخیر با گسترش فعالیت‌ها در آن دچار برخی نابسامانی‌ها در مرمت، نگهداری و حتی کاربری‌های مختلف تجاری در آن شده است.

او تصریح کرد: با برگزاری انتخابات و انتخاب اعضای ۱۱ نفر هیئت‌ امنا بازار بزرگ و تاریخی اصفهان، تلاش می‌کنیم تا مسائل مختلف مربوط به این بازارت تاریخی را اعم از پایش، حفاظت و مرمت با کسب نظر هیئت‌ امنا جدید بازار اصفهان که در نوع خود به این سبک در کشور بی‌نظیر است به سرانجام رسانیده تا بتوانیم از این بازار تاریخی آن‌گونه که شایسته است با این حجم سنگین کاربری‌های گوناگون به نیکی حفاظت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100300116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha