محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس شد

با حکم وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، جواد واحدی معاون حقوقی، مجلس و امور استان ها، در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان فارس که امروز یکشنبه سوم دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: در تمامی حوزه‌های مدیریتی و گردشگری در فارس اتفاقات بسیار خوبی روی داده است که نشان از هم افزایی و همدلی بین مدیریت و تشکل‌های بخش خصوصی دارد. 

او تصریح کرد: تشکل‌های قوی و سازمان‌های مردم نهاد خوبی درحوزه سه‌گانه استان فارس وجود دارد که باید در راستای تقویتشان از آن‌ها حمایتی کرد. 

واحدی با بیان اینکه استان فارس در حوزه‌های مختلف رتبه خوبی در کشور را کسب کرده است، بیان کرد: این استان با ظرفیتهای بالایی که دارد و با ایجاد رقابت و تقویت زیرساخت‌ها می‌تواند رتبه‌های برتر در کشور را از آن خود کند. 

معاون حقوقی، مجلس و امور استان ها، با بیان اینکه مدیریت محدودیت است و مصونیت نیست، اظهار کرد: آقای محسن نژاد در دوران مدیریتی خود با محدودیت‌هایی مواجه بوده است اما با این وجود، اقدامات خوبی در خورشان نام فارس انجام داد و از تجربیات او در وزارتخانه استفاده خواهیم کرد. 

او درباره محمد ثابت اقلیدی گفت: با توجه به تجربیات او در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اقدامات خوبی در اداره کل اتفاق خواهد افتاد. دکتر ثابت اقلیدی استان پهناور فارس را باید طی طریق کند و با ارتباط با تشکل‌های خصوصی و تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذاران به گردشگری فارس رونق ببخشد که منوط به همدلی با دستگاه‌های اجرایی استان است. 

واحدی ادامه داد: با رونق گردشگری در استان فارس به بحث اقتصاد کشور کمک شایانی خواهد شد. محدودیت در قوانین و منابع نباید مانع رشد گردشگری فارس شود. 

در ادامه مراسم معاون هماهنگی گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: با توجه به این که وزارت میراث فرهنگی نوپاست محدوریت در منابع و قوانین نباید مانع رشد گردشگری و ظرفیت‌های استان فارس شود. 

محمد فرخ زاده با تاکید بر جذب سرمایه گذاران در بحث میراث فرهنگی تصریح کرد: توجه به سرمایه گذاری، اقتصادمحوری پایه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

او ادامه داد: از دستاوردهای سفر رئیس جمهوری به استان، امضای ۲۰ تفاهم نامه و جذب ۸۷ هزار همت بوده است که توانستیم سه برابر میانگین کشوری بودجه در سفر رئیس جمهوری جذب کنیم. 

ایجاد مثلث نور در افق گردشگری فارس

 مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان فارس در ادامه گفت: ضمن تقویت مثلت طلایی در بین استان‌های فارس، یزد و اصفهان، شکل گیری مثلث نور بین سه شهر زیارتی قم، مشهد و شیراز می‌تواند باعث ضریب تکاثری ارزش افزوده گردشگری شود. 

محمد ثابت اقلیدی ادامه داد: فارس برند گردشگری فرهنگی کشور است و با ایجاد گام تحولی در حوزه سه گانه، به جایگاه برتر در کشور دست می‌یابد. 

او با بیان اینکه مقید به برنامه ریزی هستم، بیان کرد: امیدوارم با همدلی و هم افزایی همکاران با توجه به شناخت عمیق نسبت به مسائل گردشگری، با برنامه محوری و اولویت بخشی به ماموریت‌های سازمانی و حاکمیتی خدمتگزار صدیقی برای مردم باشیم. همچنین باید بروکراسی اداری را به حداقل برسانیم و صرفه جویی در وقت مردم و سرمایه گذاران را اولویت کار قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100300125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha