حضوری متفاوت و با محوریت ثبت جهانی دره تاریخی خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان بر حضوری متفاوت و با محوریت ثبت جهانی دره تاریخی خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران تاکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور یکشنبه سوم دی‌ماه 1402 در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته دهه فجر امسال در تهران برگزار می‌شود که لرستان با تمام ظرفیت حضور چشمگیری خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: در نمایشگاه پیش رو، به دنبال حضوری متفاوت و با محوریت ثبت جهانی دره تاریخی خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک خواهیم بود.

او با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسه تهران از ۲۳ تا 26 بهمن‌ماه برگزار می‌شود افزود: این رویداد بزرگ گردشگری فرصتی فراهم می‌کند تا استان‌ها، ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی خود را به منظور جذب گردشگران بخصوص در ایام نوروز، معرفی کنند.

حسن‌پور با اشاره به حضور گسترده بخش‌های مختلف گردشگری در این نمایشگاه عنوان کرد: همکاری و همراهی دانشگاه علوم‌پزشکی برای حضور در بخش گردشگری سلامت، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای حضور و برگزاری بازی‌ها و موسیقی محلی، شهرداری ها در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهری، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه در خصوص گردشگری مذهبی و دیگر دستگاههای اجرای در حوزه‌های مختلف می‌تواند بر غنای لرستان در این رویداد مهم گردشگری اضافه کند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان استان همجنین به آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای استقبال از مسافران نوروزی اشاره و یادآور شد: ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ های استان مراگز اقامتی تحت اختیار خود به منظور اسکان مسافران و مهمانان تجهیز کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان، گردشگری و صنایع‌دستی استان، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های سطح استان را مهم عنوان کرد و گفت: این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و تاکنون در این راستا ۱۰۰ تابلو علایم راهنمای سرویس‌های بهداشتی و ۱۸۰ بنر اطلاع‌رسانی سامانه رسیدگی به شکایات ۰۹۶۲۹ نصب شده و ۵۰ جلسه با دهیاری‌ها، بخشداران، شهرداران و مدیران اوقاف در سطح استان نیز برگزار شده است.

حسن‌پور همچنین به مصوبه هیأت وزیران در خصوص فم‌تورهای گردشگری و فعالیت افراد حقوقی و هزینه‌هایی که در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری به زبان‌های انگلیسی، عربی و ... می پردازند اشاره کرد ‌و افزود: فعالیت این افراد به عنوان هزینه‌های قابل قبول مالیاتی به صورت ۱۰۰ درصد در نظر گرفته شده و لازم است اداره‌کل امور مالیاتی و اقتصاد و دارایی نیز در این زمینه اقدام و همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100400193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha