همایش‌های باستان‌شناسی به معرفی بیشتر تمدن جیرفت کمک می‌کند

امام جمعه جیرفت گفت: امیدواریم شاهد برگزاری دوباره همایش‌های باستان‌شناسی برای استفاده از نظرات محققان داخلی و خارجی و همچنین معرفی و شناساندن بیشتر تمدن جیرفت باشیم.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، حجت‌الاسلام‌ میثم‌ تارم یکشنبه ۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ در دیدار با سیدمنصور سیدسجادی سرپرست گروه کاوش کنارصندل اظهار کرد: از تلاش‌های وزیر میراث‌فرهنگی به دلیل پیگیری مسایل پیش روی حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان جیرفت و همچنین مدیرکل میراث‌فرهنگی استان‌کرمان به جهت فراهم آوردن شرایط لازم برای کاوش‌های محوطه باستانی کنارصندل تشکر می‌کنم.

امام جمعه جیرفت در بخش دیگری از سخنان خود به کاوش‌های دهه ۸۰ و برگزاری همایش‌های متعدد بین‌المللی توسط یوسف مجیدزاده در آن دوره زمانی اشاره کرد و افزود: امیدواریم شاهد برگزاری دوباره همایش‌های باستان‌شناسی برای استفاده از نظرات محققان داخلی و خارجی و همچنین معرفی و شناساندن بیشتر تمدن جیرفت باشیم.

گره گشایی مشکلات مردم با انجام کاوش‌های باستان‌شناسی کنارصندل جیرفت

سید منصور سیدسجادی سرپرست گروه کاوش کنارصندل جیرفت با بیان اینکه کاوش‌های پیش رو، نتایج خوبی برای شهرستان جیرفت و استان کرمان به بار می‌آورد گفت: در تلاشیم علاوه بر فعالیت‌های باستان‌شناسی بتوانیم گره‌ای هم از مشکلات مردم این ‌منطقه باز کنیم.

سیدسجادی با اشاره به یکسری از مشکلات مردم منطقه کنارصندل افزود: جلوگیری از عدم ‌توسعه این روستا و مشکلاتی که برای مردم‌ این منطقه ایجاد شده در نتیجه نقشه‌ای است که برای عرصه و حریم تپه کنارصندل تعیین شده که باید مجدد بررسی شود.

سرپرست گروه کاوش کنارصندل جیرفت با اشاره به اینکه نمی‌توانیم‌ جلوی توسعه روستا و کارهای عمرانی روستا را بگیریم گفت: ما به عنوان سربازان قلم به دست، مدافع فرهنگ این مملکت باید در کنار کار و وظیفه خود، مشکلی برای مردمی که در منطقه کنارصندل زندگی می‌کنند ایجاد نکنیم.

او به اهمیت تپه‌های کنارصندل و شهرت آن در مجامع علمی جهان ‌اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ای دقیق با زمان‌بندی حداکثر یک دوره ۵ ساله تپه‌های کنارصندل را به عنوان یکی از مفاخر فرهنگی در فهرست جهانی ثبت کنیم.

سیدسجادی اظهار کرد: در این دوره از عملیات کاوش احیای آثار به دست آمده اولویت ما خواهد بود.

او  با اشاره به اینکه در پایان کار کاوش یک ‌سلسله انتشارات به زبان مردمی و در عین حال علمی ارائه خواهیم داد خاطرنشان کرد: همچنین نمایشگاهی تصویری از فعالیت‌های انجام‌ شده نیز برگزار خواهیم‌کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100400194

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha