جلسه شورای فنی میراث‌فرهنگی کرمانشاه برگزار شد

جلسه شورای فنی میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه با حضور مدیرکل ثبت حریم و آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی و نماینده وزیر میراث‌فرهنگی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، روز دوشنبه با حضور علیرضا ایزدی مدیرکل ثبت حریم و آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی و نماینده تام الاختیار مهندس ضرغامی جلسه شورای فنی میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه برگزار شد. 

مهمترین دستور کار این جلسه موضوع بررسی پروژه تله کابین طاق‌بستان بود که مقرر شد مشاور پروژه با هماهنگی شهرداری کرمانشاه مختصات دقیق طرح مبدع و مقصد و جی پی اسی جانمایی دقیق پایه‌های تله کابین را برای اعلام نظر در اختیار قرار دهد. 

بازنگری در ضوابط محدوده طاق‌بستان موسوم به پهنه زرد از دیگر دستور کارهای این جلسه بود مقرر شد در طرح محتوایی در اسرع وقت برای تصویب نهایی تهیه شود. 

همچنین مساله صدور سند و ساخت و ساز بر روی عرصه‌های تاریخی در روستاها از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود. 

ضوابط بافت تاریخی شهر کرمانشاه و بازنگری در ضوابط حریم شکارگاه خسرو پرویز نیز دیگر دستور کار این جلسه بود که مقرر شد مطالعات لازم برای تعیین ضوابط ساخت و ساز در این محدوده در اسرع وقت انجام شود. 

مدیرکل ثبت حریم و آثار و حفظ و احیاء میراث معنوی و طبیعی کشور در سفر کاری خود به استان کرمانشاه از محل احداث پروژه تله کابین و عرصه گورستان پارتی طاق‌بستان بازدید کرد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402100500202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha