دانشجویان دانشگاه آزاد نیشابور از بناهای تاریخی شهر بازدید کردند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور گفت: دانشجویان رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور از بناهای تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، کمال خانی با اعلام این خبر گفت: اداره میراث‌فرهنگی و دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور تفاهم‌نامه‌ای در راستای شناخت ارزش‌های معماری، بصری و معمنایی این بناها و زمینه‌های برای حفظ و حراست از میراث‌فرهنگی به عنوان سند هویتی شهر امضا کرده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور افزود: شهرستان نیشابور با قدمتی بیش از چند هزار سال تاریخ و تمدن ظرفیت‌های ویژه‌ای در زمینه میراث‌فرهنگی، آثار و ابنیه تاریخی و گردشگری دارد.

او تصریح کرد: دانشجویان نقش مهمی در ترویج فرهنگ حفظ و حراست از میراث‌فرهنگی و توسعه گردشگری میراث‌پایه دارند.

خانی گفت: از حضور دانشجویان تمامی رشته‌ها در مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی نیشابور استقبال می‌کنیم و بر اساس دستور العمل ‌های ابلاغی هزینه ورودی بازدید گروهی دانشجویان با ۵۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیشابور یادآور شد: نیشابور با داشتن بیش از ۱۰۰ جاذبه گردشگری و میراث فرهنگی در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب مشهد و در مسیر تشرف زائران به مشهد مقدس قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100500218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha