پروژه مرمت و مقاوم‌سازی آرامگاه سعدی ۹۰ درصد پیشرفت داشته است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: تاکنون حدود ۹۰ درصد مرمت بنای آرامگاه سعدی انجام‌ شده و تا ۱۰ روز آینده به پایان می‌رسد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، محمد ثابت اقلیدی گفت: تعمیرات، مرمت و مقام سازی کالبد اصلی و سنگ نماهای بخش داخلی و خارجی پیرامون مقبره سعدی با پیشرفت حدود ۹۰ درصد تا ۱۰ روز آینده به پایان می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان اینکه پروژه مرمت آرامگاه سعدی یکی از مهمترین پروژه‌های در دست اجرا در استان فارس است، تصریح کرد: اعتبار اختصاص‌ یافته به این پروژه بیش از ۱۱ میلیارد ریال بوده است.

او افزود: معماری آرامگاه سعدی، ترکیبی از معماری قدیم و جدید هست که ستون‌های افراشته و بلند و کاشی‌کاری‌های زیبای لاجوردی است.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه بنای فعلی آرامگاه سعدی از سال ۱۳۳۰ ساخته‌ شده است، گفت: معماری بنا تاکنون به همان شکل حفظ‌ شده است که از دهه ۶۰ تاکنون به علت گذر زمان آسیب‌هایی ناشی از فرسایش در بنا به وجود آمد که ضرورت مرمت بنا را دوچندان کرده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اظهار کرد: باتوجه‌به اهمیت این بنای میراثی، ضمن مطالعاتی که بر روی آسیب‌های بنا انجام شد، مرمت بنا در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفت و پس از تهیه طرح مراحل مرمت بنا توسط متخصصان مرمت تخت جمشید آغاز شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100500240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha