همکاری‌های ادارات‌کل میراث فرهنگی و آموزش و پرورش استان گیلان نظام‌مند می‌شود

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی گیلان از همکاری مشترک با اداره‌کل آموزش و پروش استان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، محمدرضا امیری‌نژاد با بیان مطلب فوق افزود: مطابق با هماهنگی‌های قبلی و طی نشستی مشترک در روز سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ با معاون و کارشناسان پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش، نسبت به چگونگی همکاری‌های مشترک و بررسی راهکارهای آن رایزنی‌های لازم صورت گرفت.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در این جلسه مقرر شد ابتدا نسبت به تنظیم و ارائه پیش‌نویس چگونگی و سطح همکاری‌ها اهتمام لازم صورت پذیرد و در نهایت با برگزاری جلسه نهایی و حضور مدیران کل دو دستگاه و امضاء تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه بصورت رسمی و نظام‌مند توسعه و گسترش یابد.

او با اشاره به لزوم آشنایی نسل جوان و بخصوص دانش‌آموزان با گذشته و پیشینه خویش افزود: بی‌شک مدیریت فردای این سرزمین بر عهده دانش‌آموزان امروز است و لذا آشنایی ایشان با هویت ملی و منطقه ای خویش بسیار ضروری است.

امیری‌نژاد دامنه همکاری‌ها را در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برشمرد و سطح آن را شامل دبیران و دانش آموزان توامان دانست. 

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان ابراز امیدواری کرد با اقدامات مشترک هماهنگ و دو جانبه بتوان علاوه بر شناساندن میراث‌فرهنگی به نسل جوان، از همکاری ایشان در قالب همیار میراث‌فرهنگی نسبت به صیانت و حفاظت از آثار نفیس استان بهره‌برداری کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100600279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha