ارتقای گردشگری سلامت در شهرهای مذهبی در اولویت قرار گیرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت گفت: ارتقای گردشگری سلامت در شهرهای مذهبی کشور به ویژه شهر قم در اولویت قرار بگیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، مهدی مصری در نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» که با محور سه شهر قم، مشهد و شیراز در سالن امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی بر تحرک و سفر سفارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، ارتباط سفر و سلامت را مورد بررسی قرار داد و خاطرنشان کرد: سفر، مقدمه ایجاد سلامتی، و سلامتی فراهم‌کننده سفر و زیارت است.

او این نشست تخصصی را مقدمه‌ای برای مشخص شدن سهم گردشگری استان‌های زیارتی برشمرد و افزود: وزارت بهداشت شاخص‌های خوبی برای گردشگری سلامت مشخص کرده و دولت جدید نیز بر گردشگری سلامت تأکید داشته و دیپلماسی سلامت را شروع کرده است.

مصری اظهار کرد: شهرهای قم، مشهد (استان خراسان رضوی) و شیراز (استان فارس) تقویت گردشگری سلامت را به صورت جدید آغاز کرده‌اند و در این حوزه پیش‌قدم شده‌اند.

او پیشرفت خدمات شهروندی در قم را قابل توجه دانست و گفت: شرایط پذیرایی از زائران در شهر قم به نسبت فراهم شده است و امیدوار هستیم تا چند سال آینده گردشگری سلامت را در شهر قم به جایگاه مطلوبی برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم اضافه کرد: گردشگری سلامت بخش‌های گوناگونی همچون طبیعت‌گردی و... دارد که شهرهای مختلف کشور و همچنین شهر قم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری را برای این نوع گردشگری دارا است.  

او تصریح کرد: توجه به گردشگری سلامت می‌تواند در حوزه اقتصادی برای کشور و این سه شهر زیارتی آورده خوبی داشته باشد که نیاز است به صورت تخصصی به آن بپردازیم.

این همایش صبح و عصر امروز با برگزاری نشست‌های تخصصی و حضور مدیران کشوری و استانی، کارشناسان، متخصصان و صاحب‌نظران بخش گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100600301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha