پیگیری مستمر برای مرمت و احیا کاروانسرای ینگی امام/ واگذاری بهره برداری ینگی امام از طریق صندوق احیاء و مرمت آثار تاریخی مدنظر است

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از پیگیری برای واگذاری بهره‌برداری کاروانسرای ینگی‌امام با رعایت استانداردهای یونسکو و وزارت میراث‌فرهنگی خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز رحیم خاکی روز سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ در بازدید از کاروانسرای ینگی امام اظهار کرد: مرمت و بازسازی کاروانسرای ینگی‌امام با اولویت کاربری فرهنگی ، اقامتی و پذیرایی با مشاعات و قابلیت‌های رویداد محور برای برگزاری رویدادهای فرهنگی‌هنری با استفاده از ظرفیت بخش‌خصوصی مدنظر صندوق احیاء به عنوان بازوی اجرایی وزارت متبوع است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به اینکه بخش‌هایی از مجموعه ینگی‌امام برای پژوهش‌های باستان‌شناسی در نظر گرفته شده، افزود: برای کاوش و ایجاد سایت موزه در تپه باستانی ینگی‌امام به عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی استان نیز اقدامات لازم درحال انجام است.

خاکی ادامه داد: پیگیری‌های مستمر برای به نتیجه رسیدن تمام اقدامات از طریق کارشناسان صندوق احیاء ، اداره کل و وزارت متبوع انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100600312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha