زمینه‌های گوناگون گردشگری سلامت در قم وجود دارد

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قم به دلیل موقعیت راهبردی (استراتژیک) آن و قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی چند استان در زمینه‌های گوناگون حوزه گردشگری سلامت می‌تواند زمینه پذیرش گردشگران داخلی و خارجی را از شهرهای اطراف و همچنین کشورهای همسایه داشته باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، سید هاشم دریاباری روز ۶ دی‌ماه جاری در نشست تخصصی «سفر، زیارت و سلامت» که با محوریت سه شهر قم، مشهد و شیراز در سالن امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم اظهار کرد: استفاده از تجربیات کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه، می‌تواند با ورود سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی به حوزه سلامت در شهرهای مذهبی باعث ارائه خدمات بهتر به بیماران و ارزآوری بیش‌تر شود.

رئیس مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، به موقعیت راهبردی (استراتژیک) کشور در منطقه اشاره و ابراز کرد: ارائه خدمات درمانی به کشورهای گوناگون به دلیل برخورداری از امکانات و تجهیزات درمانی پیشرفته و به‌روز، داشتن نیروی انسانی مجرب و توانمند در ارائه خدمات درمانی، قیمت مناسب و بهینه امور درمانی برای جذب بیماران و همچنین قرابت فرهنگی کشور با کشورهای منطقه از مهم‌ترین عوامل توسعه امر گردشگری در بخش سلامت است.    

او برگزاری این نشست ‌تخصصی را بستر خوبی برای معرفی ظرفیت‌های مهم از سوی وزارتخانه‌های بهداشت، امور خارجه و میراث فرهنگی برشمرد و گفت: این نشست‌ها برای سرمایه‌گذاری انجمن‌ها و آژانس‌های مختلف در سایر کشورها و حضور فعال آنان در رتبه‌بندی مراکز بین‌المللی و تارنماهای (سایت‌های) جهانی مفید فایده است.

او همچنین پیگیری دریافت گواهینامه معتبر بین‌المللی IPD را از جمله اقدام‌های مهم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد.

این همایش یک روزه با برگزاری نشست‌های تخصصی و حضور مدیران کشوری و استانی، کارشناسان، متخصصان و صاحب‌نظران بخش گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم برگزار شد.

چهار کارگروه‌ تخصصی با عنوان‌های آسیب‌شناسی گردشگری سلامت، دیپلماسی اقتصادی گردشگری سلامت، ظرفیت‌شناسی گردشگری سلامت و اطلاع‌رسانی و طراحی هویت و تولید محتوای تخصصی در حوزه گردشگری سلامت در حاشیه این نشست تخصصی ترتیب یافته بود. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402100700336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha