سرپرست جدید اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد معرفی شد

مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد با حضور مرتضی صفری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی و حسن عباسی، فرماندار ویژه مهاباد برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، ۷ دی ۱۴۰۲ مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد برگزار شد و در این مراسم از زحمات ناصر صدفی تقدیر و واجد جولایی به‌عنوان سرپرست جدید این مجموعه انتخاب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از فرماندار مهاباد برای توجه ویژه به حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: مهاباد با داشتن ۹۴ اثر ثبت ملی یکی از مقاصد مهم گردشگران در سطح استان است که در صورت تقویت زیرساخت‌ها می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل شود.

مرتضی صفری افزود: در حوزه صنایع‌دستی نیز مهاباد یکی از شهرستان‌های سرآمد استان بوده و تعدادی از هنرمندان این شهرستان دارای نشان ملی هستند.

او گفت: راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی یکی از اولویت‌های مهم این اداره‌کل بوده و برای این منظور لازم است تا شهرداری یک قطعه زمین در اختیار اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهاباد قرار دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی بر لزوم افزایش تعداد واحدهای بوم‌گردی در مهاباد نیز تاکید و تصریح کرد: تسهیلات لازم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز توسط اداره‌کل پرداخت می‌شود.

حسن عباسی، فرماندار ویژه مهاباد هم در این مراسم گفت: مهاباد یکی از شهرهای گردشگرپذیر منطقه است و با توجه به ظرفیت‌های موجود این شهرستان، نیاز است زیرساخت های جذب گردشگر و خدمات رفاهی و اقامتگاهی در سطح جایگاه مهاباد فراهم شود.

واحد جولایی دارای مدرک دکترای باستان‌شناسی و مدرس دانشگاه است که سابقه سرپرستی این اداره را در سال ۱۳۹۲ در کارنامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100700369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha