پروژه انتقال آب خطری برای دره راگه رفسنجان ایجاد نمی‌کند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان با اشاره به احداث خط انتقال آب خلیج‌فارس به معدن درآلو و شهر کرمان گفت: این پروژه برای دره راگه خطری ایجاد نمی‌کند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، حسن حسینی یکشنبه ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: شهریور ماه گذشته تعدادی ماشین‌آلات عمرانی برای اجرای پروژه احداث خط انتقال آب خلیج‌فارس به معدن درآلو و شهر کرمان در حوالی دره راگه مشاهده شدند که با بررسی‌های انجام شده مشخص شد این پروژه قرار است از عرض این دره عبور کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان افزود: با کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه جلوی ادامه فعالیت ماشین‌آلات عمرانی گرفته شد چراکه از لبه دره تا شعاع ۵۰۰ متری حریم این اثر طبیعی است.

او با اشاره به اینکه زمین در این محدوده نباید هیچ خراشی پیدا کند تاکید کرد: باید مسیر پروژه تغییر می‌کرد که با پیگیری‌های میراث‌فرهنگی روز شنبه ۹ دی‌ماه مسیر پروژه تغییر کرد و دیگر خطری از بابت این پروژه، دره را تهدید نمی‌کند.

حسینی ادامه داد: بعد از مدت‌ها کش و قوس و طرح‌های متفاوتی که شرکت پیمانکار پروژه انتقال آب خلیج‌فارس ارائه داد، در نهایت همان طرحی که مدنظر میراث‌فرهنگی بود را پذیرفتند و از مواضع قبلی عقب‌نشینی کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان افزود: در حال حاضر خط پروژه از سمت دره به محل امنی که خطوط انتقال دیگری هم از آن عبور داده شده تغییر مسیر داده است.

او با تاکید بر اینکه دیگر خطری از سمت این پروژه درۀ راگه را تهدید نمی‌کند اظهار کرد: پرونده ثبت در کرمان تکمیل و ایرادات قبلی رفع و به تهران ارسال شده است.

بیان کرد: این پرونده اکنون در نوبت ثبت قرار داد تا پس از تشکیل شورای ثبت آثار ملی مورد بررسی قرار گیرد و امیدواریم این‌بار مورد تایید شورا قرار گرفته و دره راگه به‌عنوان یک اثر طبیعی ثبت ملی شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101000476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha