کشف یک دستگاه فلزیاب از حفاران غیرمجاز در شهرستان اسفراین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسفراین از دستگیری سه حفار غیرمجاز و کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، عباس توکلیان با اعلام این خبر افزود: شب گذشته ۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ در گشت مشترک نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان اسفراین با نیروهای یگان حفاظت محیط‌زیست در منطقه پیش قلعه (قلعه تاریخی سالوک)، سه حفار غیرمجاز به همراه یک دستگاه فلزیاب و متعلقات آن کشف و ضبط شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسفراین ادامه داد: دراین‌رابطه ۳ نفر باهویت معلوم و بومی دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

توکلیان گفت: حفاظت و صیانت از آثار تاریخی از جمله مواردی است که به‌شدت نیازمند همکاری و مشارکت مردم است و خوشبختانه در این زمینه شاهد فعالیت مؤثر دوستداران میراث‌فرهنگی و همکاری آنان در شهرستان هستیم.

او خاطرنشان کرد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به‌دست‌آوردن اموال تاریخی فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101000478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha