اختتامیه پنجمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان در سالن آمفی‌تئاتر سهروردی دانشگاه زنجان برگزار و برندگان جشنواره اعلام شدند. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی شامگاه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: در این جشنواره که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی زنجان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه زنجان برگزار شد، بیش از ۲۰۰ نوع غذای بومی و محلی به همت دانشجویان از شهرهای مختلف کشور که در دانشگاه زنجان مشغول به تحصیل هستند، طبخ شد. 

اختتامیه پنجمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان برگزار شد


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در پنجمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان زنجان روز سه دی ماه از ساعت ۱۲ تا ۱۹، بالغ بر ۲۴۴ تیم شرکت‌کننده با هم به رقابت پرداختند و حدود ۲۰۱ نوع غذا پخته شدند و در معرض داوری قرار گرفت و مقرر شد به نفرات اول تا سوم این دوره از مسابقات جوایزی اهدا شد. تعدادی نیز در این جشنواره شایسته تقدیر شناخته شدند. 

صفوی بیان کرد: ده‌ها نوع غذای بومی و محلی به همت دانشجویان از شهرهای مختلف کشور که در دانشگاه‌های این استان مشغول به تحصیل‌اند، شرکت داده شدند که بخش‌های داوری براساس کیفیت، هنر طبخ، رعایت اصول بهداشتی، استفاده از مواد غذایی سالم، شیوه پخت و تزیین آشپزی بود. 

اختتامیه پنجمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان برگزار شد


او گفت: طبق اعلام آیین‌نامه این جشنواره، شرکت‌کنندگان باید دانشجوی دانشگاه زنجان و غذاهای طبخ شده حتما باید بومی یا محلی می‌شدند و مشخصات غذاهای طبخ شده و شرکت‌کنندگان ضمیمه غذاها بودند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بیان کرد: آیتم‌های داوری بر اساس کیفیت، هنر طبخ، رعایت اصول بهداشتی، استفاده از مواد غذایی سالم، شیوه پخت و تزیین آشپزی بود. همچنین مقرر شده بود، هر شرکت‌کننده با حداکثر سه نوع غذا در این جشنواره حضور یابد. 

اختتامیه پنجمین جشنواره غذاهای بومی و محلی دانشجویی زنجان برگزار شد


آیین اختتامیه و اعلام اسامی نفرات برتر با حضور دانشجویان علاقه‌مند، یکشنبه ۱۰ دی ماه ساعت ۱۲ در سالن سهروردی دانشگاه زنجان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101100539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha