صنعت گردشگری به عنوان یکی از شاخص‌های راهبردی توسعه پایدار همدان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در جلسه هماهنگی حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران گفت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از شاخص‌های راهبردی توسعه پایدار همدان است و حضور پررنگ همدان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران ضروری است

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، سیدمجتبی حسینی، یکشنبه ۱۰ دی‌ماه در جلسه هماهنگی حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که در سالن جلسات شهدای استانداری همدان برگزار شد، گفت: فراهم کردن زمینه ای مناسب برای بیان ایده های نو در این حوزه و معرفی و شناساندن هر چه بهتر داشته‌های گردشگری در این نمایشگاه باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان افزود: استان همدان با حضور در نمایشگاه گردشگری بین‌المللی تهران فرصت دیگری را برای معرفی ظرفیت‌های خود در حوزه گردشگری بدست آورده است، فرصتی که می‌تواند آوازه برند گردشگری همدان را به گوش علاقه مندان بیشتری برساند.

او تصریح کرد: اهمیت حضور اداره کل میراث‌فرهنگی استان همدان با همراهی ادارات و سازمان های مرتبط  در کنار فعالان گردشگری بخش خصوصی استان در حوزه های گردشگری کودک و خانواده، سلامت، طبیعت گردی، تاریخی، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی در برندسازی گردشگری همدان از اهمیت بسزایی برخوردار است و رویدادهایی مثل نمایشگاه‌ها توجه رسانه‌ها را جلب می‌کند. حضور پرقدرت در چنین محافلی می‌تواند علاوه بر حضور فیزیکی در نمایشگاه به تولید محتوایی چند رسانه‌ای و پخش آن از رسانه‌های معتبر و پر بیننده ختم شود که این اتفاق در راستای همان برندسازی است.

حسینی تأکید کرد: نیاز است برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه انجام شود تا ظرفیت های همدان در بخش گردشگری، به خوبی معرفی شود و حضور شهرداری‌ها در نمایشگاه گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان در ادامه گفت: برگزاری این نمایشگاه در تهران، فقط یک رویداد گردشگری نیست، بلکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان برای توسعه همدان، باید با هم‌افزایی از این ظرفیت ملی و بین‌المللی بیش‌ترین بهره را کسب کنند.

محسن معصوم علیزاده بر حضور چشمگیر و گسترده در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران تاکید کرد و افزود: حضور گسترده و مطلوب در هفدهمین نمایشگاه گردشگری برای شناساندن ظرفیت‌های گردشگری استان در بهمن سال جاری با توجه به تجارب سال‌های گذشته، حائز اهمیت خواهد بود.

او ادامه داد: لازم است در این زمینه تمامی دستگاه‌ها با حداکثر ظرفیت و هماهنگی برای معرفی ظرفیت‌هایی گردشگری، تاریخی، طبیعی و فرهنگی استان، همکاری کنندتلاش کردیم این جلسه نسبت به سال های گذشته زودتر برگزار شود تا با وجود مناسبت‌هایی مانند ماه رمضان، انتخابات مجلس و ...آمادگی لازم را داشته باشیم.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: باید تلاش شود همه اقدامات به موقع و با دقت انجام شود و باهم افزایی بین دستگاهی در این بخش با برنامه‌ریزی بهتری به استقبال از مسافران نوروزی برویم.

در ادامه نشست حاضران به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود از جمله حضور پررنگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، استفاده از هوش مصنوعی، ایجاد تخفیف‌های ویژه به مخاطبان پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101100570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha