از ۲۴هزار شهید پایتخت، ۵ هزار نفر دانش‌آموز هستند

مراسم گرامی‌داشت شهید حاج قاسم سلیمانی، تجلیل از مادران شهدا و رونمایی از لوح ثبت ملی روضه خانگی امام‌حسین(ع) عصر امروز یکشنبه ۱۰ دی با حضور دارابی قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این مراسم یاد و خاطره ۲۴ هزار شهید پایتخت گرامی داشته شد و از ۴۰ مادر شهید تجلیل به عمل آمد.

سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران در این مراسم در سخنانی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، گفت: در رابطه با شهدا چند جمله‌ای را از مقام معظم رهبری شنیدم که قابل تامل است. از جمله این که ایشان در یکی از سخنرانی‌های خود گفتند: «همه مردم بدانند ما تا ابد هرچه پیشرفت به دست بیاوریم، مرهون و مدیون خون شهدا و خانواده شهدا هستیم.»

او افزود: حدود دو ماه پیش دیداری با مقام معظم رهبری داشتیم و نماز جماعت  ظهر و عصر را به امامت معظم‌له اقامه کردیم. در آنجا یک موضوعی را در رابطه به بسیج عرض کردم و همانجا اعلام کردم که کنگره ۲۴ هزار شهید پایتخت را قرار است برگزار کنیم و سپس ادامه دادم خانواده‌های شهدا برای دیدن شما علاقه‌مند هستند. ایشان فرمودند: «سلام مرا به خانواده شهدا برسانید و بگویید همه ما زیر بار منت خانواده‌های شهدا هستیم.»

سردار حسن زاده خاطرنشان کرد: امروز نظام به برکت خون شهدا عزت‌مند است. ۲۴ هزار شهید در تهران بزرگ تقدیم انقلاب کرده‌ایم. ۷۵ هزار جانباز و خانواده جانباز در تهران داریم. اما نکته حائز اهمیت این است که از ۲۴ هزار شهید تهران، ۵۶۰۰ شهید دانش‌آموز هستند. به گونه‌ای که فقط یک مدرسه در تهران ۱۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

در حاشیه این مراسم، لوح ثبت ملی روضه خانگی رونمایی شد و حاج مرتضی طاهری به مرثیه‌سرایی و روضه‌خوانی پرداخت.

این مراسم به همت مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مرکز مقاومت بسیج سازمان آتش نشانی تهران و با حضور قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، معاون گردشگری کشور، جمعی از فرماندهان سپاه و بسیج و تعدادی از مدیران و کارکنان وزارت میراث‌فرهنگی و سازمان آتش نشانی تهران، در محل سالن نگین غرب برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101100595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha