توسعه پایدار دیباج با توسعه زیرساخت‌های گردشگری

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری دیباج، توسعه پایدار این شهر را به همراه دارد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مجتبی اکبرپور روز سه‌شنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ در دیدار با امام‌جمعه شهر دیباج با تأکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دیباج گفت: شهر دیباج با توجه به موقعیت آب و هوایی، مکان‌های گردشگری فراوان و قرار گرفتن بین کویر و جنگل، دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری است که با توسعه زیرساخت‌های گردشگری، توسعه پایدار این شهر فراهم می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان حفظ هویت اصلی شهر دیباج، جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی را فرصتی مناسب برای توسعه اقتصادی و اشتغال منطقه دانست و افزود: توجه به صنایع‌دستی دیباج هم می‌تواند به‌عنوان یک محصول بومی در رونق تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد خانوار مؤثر باشد.

امام‌جمعه شهر دیباج در این دیدار ضمن تشکر از همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان دامغان برای برق‌رسانی به منطقه گردشگری سرچشمه دیباج گفت: توجه بیشتر به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و حفظ بناهای تاریخی شهر دیباج و بالفعل شدن ظرفیت‌های گردشگری دیباج، رونق و توسعه اقتصادی منطقه و نشاط اجتماعی مردم را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین قریب بلوک قابلیت‌های گردشگری دیباج را نعمتی خدادادی برشمرد و افزود: تبلیغ، ترویج و استفاده از ظرفیت‌های متعدد این شهر در حوزه طبیعی، تاریخی و مذهبی ازجمله آستان مقدس امامزاده محمد دیباج، می‌تواند نقشی مؤثر در جذب گردشگر در شهر دیباج داشته باشد.

امام‌جمعه شهر دیباج گفت: توسعه گردشگری پاک و اصلاح فرهنگ پذیرش گردشگر، علاوه بر حفظ آئین‌ها و سنت‌ها، شادی و نشاط جامعه را به ارمغان می‌آورد.

دیباج شهری زیبا و کوهستانی در ۵۵ کیلومتری شمال شهر دامغان است که در بهار و تابستان سرسبز، خنک و مطبوع و در پاییز و زمستان سرد و پوشیده از برف است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101200620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha