روستاهای هدف گردشگری کهیر و بندر تُنگ سیستان و بلوچستان آماد میزبانی از گردشگران نوروزی می‌شوند

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان کنارک در سیستان و بلوچستان از برگزاری نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی به منظور ساماندهی خدمات رسانی به مسافران خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان، طاهر میرزایی اظهار کرد: نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر ۱۴۰۳ شهرستان کنارک، امروز سه شنبه ۱۲ دی ماه در بخش کهیر با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، بخشدار، اعضای شورای اسلامی، دهیارهای کهیر، بندر تنگ، چگرا دانی لاش، تران، کم شهر و اعضای شورای بخش، فرماندهان سپاه، نیروی انتظامی، دریابانی و مدیران اورژانس و اداره راه  در سالن جلسات بخش کهیر برگزار و پیرامون نحوه خدمات رسانی در خور شان به مسافران نوروزی تصمیم گیری شد.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان کنارک گفت: بخش کهیر و بندر تُنگ به عنوان روستاهای هدف گردشگری دارای بیشترین جاذبه های طبیعی مانند گل افشان‌ها، تلاقی کویر و دریا، باغات کهیر و همچنین ساحل بکر و زیبای بندر تنگ هستند که کلکسیونی از ظرفیت های خدادای را دارند و همواره میزبان خوبی برای گردشگران و مسافران از اکثر نقاط کشور محسوب می شود.  

او ادامه داد: در این جلسه مقرر شد اداره میراث فرهنگی نسبت به نصب بنر و تابلوهای خوش آمدگویی و برپایی سفره هفت سین در ورودی روستاهای هدف گردشگری بندر تنگ و کهیر اقدام کند و موضوع نظافت، بهداشت و تمیزی این مکان ها نیز در اولویت کار باشد.  

به گفته میرزایی، اداره بهداشت و درمان نیز مکلف شد تا نسبت به بازدید و نظارت منظم از نانوایی ها، مجتمع های گردشگری، پمپ بنزین ها و سوپر مارکت ها حسب وظایف ذاتی خود اقدام کند تا مسافران و گردشگران دراین زمینه ها دچار مشکل نشوند.  

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان کنارک تصریح کرد: ساماندهی پمپ بنزین ها، باز بودن نمازخانه ها و فعال بودن و نظافت کامل سرویس های بهداشتی در جایگاه های سوخت و سایر اماکن نیز جزو مصوبات این جلسه بود که قرار است تا اتمام مدت سفرهای نوروزی، جلسات برنامه ریزی به طور منظم و دائم برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101200657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha