مستندنگاری سه اثر فرهنگی‌تاریخی شهرستان تویسرکان برای ثبت در میراث ناملموس کشور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان از مستندنگاری و تهیه پرونده ثبتی مهارت تهیه کره گردو، گردو بازی و مراسم جار سرچشمه شهرستان تویسرکان برای ثبت در میراث ناملموس کشور خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، اسحاق ترکاشوند، چهارشنبه 13دی‌ماه گفت: به منظور شناسایی و احیای آیین و رسوم‌ قدیمی شهرستان تویسرکان و در راستای سیاست‌های کلی وزارت متبوع مقدمات تهیه پرونده ثبتی سه اثر تاریخی‌فرهنگی شامل مهارت تهیه کره گردو،  گردو بازی و مراسم جار سرچشمه به منظور طرح در شورای ثبت وزارتخانه و ثبت در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس تویسرکان انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان خاطر نشان کرد: بیش از ۱۰۵ اثر فرهنگی- تاریخی شامل آثار طبیعی، غیرمنقول، ناملموس و ... تویسرکان در فهرست آثار تاریخی کشور به ثبت رسیده که نشان از سابقه بالای شهرستان دارد.

او تصریح کرد: از تمام ظرفیت خود به منظور شناسایی، ثبت، احیا و پاسداشت آثار فرهنگی‌تاریخی استفاده می کنیم و از همشهریان دعوت می‌شود تا در راستای معرفی آیین و رسوم شهرستان که به فراموشی سپرده شده است با این اداره همکاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101300691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha