۶ حفار غیرمجاز در ساوه استان مرکزی دستگیر شدند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ساوه گفت: شش حفار غیر مجاز میراث فرهنگی با اشراف اطلاعاتی یگان حفاظت این اداره در یکی از مناطق تاریخی دستگیر شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، رضا ایاز گفت: روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در پی اعلام گزارش مردمی در یکی از روستاهای غرق‌آباد مبنی بر فعالیت حفاران غیر مجاز، ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان به محل مورد نظر اعزام شدند.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه افزود: با هماهنگی مقام قضایی و همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان در این عملیات شش حفار غیر مجاز در محل حین حفاری دستگیر شدند.

 ایاز تصریح کرد: از این حفاران تجهیزات کامل حفاری از جمله دستگاه برش، چکش برقی و سایر ادوات نیز کشف و ضبط شد و برای سیر مراحل قانونی هم اکنون تحویل مقامات قضایی هستند.

او در ادامه گفت: چنانچه حفاری در اماکن و محوطه‌های تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است یا در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی انجام شده باشد علاوه بر ضبط اشیای مکشوفه و آلات و ادوات حفاری مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شود.

شهرستان ساوه دارای ۴۳۰ اثر تاریخی شناسایی شده بوده که تاکنون ۱۳۰ مورد از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402101400748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha