گردشگری در همدان می‌تواند پایه اصلی توسعه و پیشرفت باشد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه باید بپذیریم گردشگری به عزمی همگانی نیاز دارد و حوزه‌ای بین‌بخشی است، گفت: گردشگری در همدان می‌تواند پایه اصلی توسعه، رشد و پیشرفت باشد و در سند آمایش استان نیز به این امر اشاره شده است.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، محسن معصوم‌علیزاده، شنبه ۱۶ دی‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: بهره‌برداری اقتصادی از صنعت گردشگری وظیفه سازمان‌ها، ادارات و مدیران آنها است و باید به آن به عنوان یک کل نگاه کنیم و هم‌صدا شویم، گردشگری با سازمان‌هایی مانند ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، صمت و فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباطی تنگاتنگ دارد و همه با هم می‌توانند جذب و ماندگاری مسافر را رقم بزنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه محور تاریخ و تمدن با استان‌های همجوار در هفته گذشته اشاره کرد و افزود: پس از این، نگاه ما به گردشگری تنها به همدان نیست و منطقه غرب کشور را در نظر می‌گیریم و امسال همدان در نمایشگاه گردشگری باید روی فعالان این حوزه تأثیرگذار باشد و تبادل اطلاعات انجام شود، همچنین در حوزه سرمایه‌گذاری در نمایشگاه نیز باید فعالیت داشته باشیم.

او با اشاره به اینکه ۲ کاروانسرای جهانی همدان و هگمتانه دیگر ظرفیت‌های مهم همدان در هفدهمین نمایشگاه گردشگری است، تصریح کرد: ظرفیت های استان در حوزه گردشگری سلامت باید ویژه معرفی شود بنابراین در جذب توریست سلامت باید در ذهن مخاطب اثرگذار باشیم.

معصوم علیزاده با اشاره به اینکه همدان به بهترین نحو باید در نمایشگاه گردشگری معرفی شود، اظهار کرد: سمفونی همدان در حوزه گردشگری را باید با همدلی بنوازیم تا در این حوزه حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه هزینه‌کرد در حوزه تبلیغات گردشگری، سرمایه‌گذاری در این حوزه است، گفت: حضور دانشجویان بین‌الملل در غرفه همدان می‌تواند تأثیر خوبی بر جذب گردشگر خارجی داشته باشد، علاوه بر این، استفاده از فناوری‌های نوین در معرفی همدان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101600799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha