برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج با شعار هنر ماندگار ایرانی در زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه صنایع‌دستی بسیج با شعار هنر ماندگار ایرانی در زنجان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی روز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲، گفت: جشنواره و نمایشگاه دست آفریده‌های هنر ایرانی برای دومین‌بار توسط سازمان بسیج هنرمندان کشور و مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور در قالب محصولات و تولیدات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان با بیان این‌که  ملیله کاری، چاقوسازی، محصولات مسی، قلمزنی روی مس، نقره کوبی، گلیم‌بافی، صنایع چرم، نازک‌کاری، البسه محلی، میناکاری و غیره  از جمله رشته‌های منتخب شده در این جشنواره برای حضور در نمایشگاه است. آثار برتر هنرمندان استان در مرحله ملی این رویداد مورد داوری و ارزیابی قرار می‌گیرند. ا این جشنواره هم‌زمان با هفته بصیرت در استان برگزار می‌شود و برگزیدگان، در مرحله کشوری جشنواره صنایع‌دستی بسیج حضور خواهند یافت.

او گفت: امیدوارم برگزاری این جشنواره موجب کشف استعدادهای جدید، افزایش تولید و رونق بازار کار هنرمندان صنایع‌دستی و رشد و توسعه این صنعت ارزشمند را فراهم کند.

 صفوی افزود: این جشنواره از ۱۸ تا ۲۲ دی ماه در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برگزار خواهد شد که گردشگران و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۵ تا ۲۱ از این نمایشگاه بازدید کنند.  

انتهای پیام/

کد خبر 1402101800968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha